Videa na Instagramu

Videa na Instagramu

Dlouho dopředu se spekulovalo, co chce Facebook 20. června představit. Mělo to být něco velkolepého, protože byly rozeslány pozvánky novinářům. Jedním z horkých tipů, co by to asi mohlo být, byla i nová RSS čtečka, která by nahradila Google Reader. Už před třemi dny se však začalo proslýchat, že to překvapení určitě budou videa na Instagramu. A skutečně, včera se tyhle spekulace potvrdily.

Facebook včera potvrdil videa na Instagramu na tiskové konferenci. Generální ředitel Instagramu Kevin Systrom uvedl:

„Je to stejný Instagram, který všichni známe a milujeme, ale pohybuje se.“

Aplikace teď umožňuje uživatelům natáčet 15s dlouhé video (minimum jsou 3 vteřiny) s možností střihu, filtrů a stabilizací obrazu nazývanou Cinema – měla by eliminovat třes, který je u natáčení mobilním zařízením častým problémem. Uživatelé mají rovněž možnost zvolit si úvodní fotografii, která se bude zobrazovat jako náhled videa. Pokud patříte mezi uživatele zařízení s Androidem nebo iOS, můžete se už těšit.

Prostředí videa na Instagramu.

Prostředí videa na Instagramu.

Možnost videí v Instagramu byla navržen tak, aby splňovala tři základní zásady:

Jednoduchost – je třeba snadno upravovat a používat videa

Krása – musíme s videem udělat to, co jsme udělali s fotkami

Komunita – pokud jde o sdílení a prohlížení obsahu, Instagram bude nadále vypadat a fungovat stejným způsobem

Systrom také poznamenal, že na Instagram jeho 130 milionů uživatelů nasdílelo již více než 16 miliard fotografií. Jaká budou asi čísla ohledně videí?

Konkurence Vine

Tato aktualizace Instagramu přišla šest měsíců po debutu Vine, jednoduché aplikace pro sdílení videoklipů, kterou vlastní a provozuje Twitter. Rozdíl je skoro jen v tom, že klipy na Vine jsou dlouhé jen šest sekund. Sdílení videa je také zabudováno přímo do aplikace Instagramu, takže sdílení fotografií, videa, komentování a likování zvládnete prostřednictvím jedné mobilní aplikace. Vine vyžaduje stáhnutí samostatné aplikace a není přímo připojena k některé z oficiálních aplikací Twitteru.

Uživatelé byli ještě ujištěni, že se nemusí bát podmínek služby. V loňském roce totiž vyšly najevo některé zprávy, které tvrdily, že fotky uživatelů by mohly být použity v reklamách.

„Fotky a videa jsou vaše vlastní. Nemáme žádné plány na jejich využívání v nějakých typech reklam.“

Zdroje: wired.com, mashable.com, bosstino.streetwise.co

Komentáře

Nahoru