VIDEO: Vědci objevili na Marsu tekoucí vodu

Americká společnost NASA našla důkazy, které naznačují existenci tekoucí vody na Marsu. To, že na Marsu existuje voda, vědci ví už několik let. Nyní se však na povrchu objevily potůčky, které jsou dlouhé asi stovky metrů a široké asi pět metrů.

První snímky toho, že na Marsu existuje voda vědci získali v roce 2011. Teprve teď se ale povedlo dokončit analýzu, podle které jsou v korytech stopy soli. Potůčky se ukazují a prodlužují v teplých obdobích, kdy teplota vystoupá nad  -23°C a mizí, jakmile teploty opět klesnou. Podle vědců je voda ještě slanější, než voda v oceánech.

Myslím, že v blízké budoucnosti pošleme na Mars lidi. Zdroje pro život na povrchu jsou.

1920

Jsou slané potůčky nebezpečné?

Slané potůčky jsou podle Lujendra Ojhy, z atlantského technologického institutu (Georgia Institute of Technology), složeny převážně z perchlorátů – tedy hydratovaných nerostných solí (chloristanu hořčíku a sodíku). Na Zemi se tyto látky v přirozené podobě nacházejí například v pouštích a používají se také jako palivo do raketových nebo pyrotechnických směsí.

Mars není tak vyprahlá planeta, jak jsme si dřív mysleli.

1366

Vědci se teď hlavně zaměří na to, zda na planetě existuje nějaká forma mikroskopického života, pro který je voda nezbytná. Dále se budou snažit zjistit, co je přesně zdrojem tekoucí vody na povrchu červené planety.

Zdroj: Theguardian

Natálie je další ženou v naší redakci magazínu Objevit.cz (celkově čtvrtou :-)). Věnuje se převážně novým technologiím, marketingu a sociálním sítím. Natálie se zajímá také o zdravý životní styl a pomocí Instagramu se snaží motivovat a inspirovat ostatní fitness nadšence.