ViralBrothers – rozhovor

ViralBrothers – rozhovor

V posledních měsících bylo téměř nemožné se vyhnout oblíbeným videím, jako jsou Debilní kecy kluků či Debilní kecy Holek. Za těmito virálními videi stojí Erik Meldik a Čeněk Stýblo z projektu ViralBrothers. Virální bratři se specializují na tvorbu virálních marketingových videí, které zaznamenala již miliony zhlédnutí. ViralBrother jsou nový český internetový fenomén a zároveň první skuteční specialisté na virální video marketing. Položili jsme jim několik otázek.

 

Již brzy ViralBrothers oslaví první rok existence. Představovali jste si, že to bude rok tak úspěšný?

Již jsme oslavili :). Doufali jsme, že určitě úspěšný bude, udělali jsme pro to maximum, a když se dnes podíváme zpět, tak ano, byl velice úspěšný a jsme za to velmi rádi. Ono v podstatě na začátku naši tvorby jsme si dali jasné cíle: 1. Být nejlepší v oblasti virálního video marketingu 2. Vytvořit video, které bude na konci roku v top 10 nejlepších českých videí podle YouTube. Věříme, že se nám povedlo oboje.

Očekáváte v oblasti virálního marketingu nárůst konkurence? Myslíte, že nás čeká období virální reklamy a sociálních sítí, které vytlačí klasické marketingové postupy?

V současné době jsme v Česku jediná agentura se specializací na virální videa. Očekáváme, že se určitě někdo brzy inspiruje naším úspěchem a bude se snažit ubírat podobným směrem jako my.  Nicméně zatím si ten náš „monopol“ užíváme, ale víme, že to nebude napořád. Co se týče klasických marketingových postupů, tak ty asi nebudou zcela vytlačeny virální reklamou nikdy, ale určitě se bude využívat více virálních a buzzmarketingových technik v komunikaci firem.

Hlavní tváře projektu jsou jasné, ale máte nějaké další spolupracovníky, kteří se ukrývají za kamerou či za PC?

Ač se to nemusí zdát, tak v podstatě ty „hlavní tváře“, respektive my dva, stojíme úplně za vším. Děláme kreativu, děláme produkci, točíme, režírujeme, někdy hrajeme, stříháme, odpalujeme, atd., prostě komplet vše. Potom záleží vždy na projektu jak je rozsáhlý a my si vždy najdeme externisty na případnou spolupráci. Spíše jde ale jen o herce, kompars a občas podržení kamery. Ono zbytek se ani jen tak někomu svěřit nedá. Zkoušeli jsme třeba svěřit střih někomu jinému, ale výsledek byl pak úplně odlišný a podle nás špatný, že si to vlastně musíme dělat sami.

Stala se vám práce zábavou nebo zábava prací? A vytěžuje vás projekt ViralBrothers natolik, že se již nevěnujete jiným aktivitám?

Náš koníček se nám stal prací, ale občas už teď ta práce není taková zábava jako dříve. Každopádně momentálně jsme Virální bratři na plný úvazek. Když zrovna netočíme videa, jezdíme jako duo ViralBrothers moderovat různé akce, festivaly, či jsme zváni jako hosté na diskotéky.

Když se zeptáme, kdo jsou ViralBrothers? Dá se odpovědět jednou větou?

Specialisté na virální video :-).

Mají ViralBrothers nějaké cíle a mety, kterých chtějí dosáhnout? První video 3.000.000 zhlédnutí +?

Cíle a mety máme jen ty nejvyšší. Naše nejsledovanější video (Debilní Kecy Holek) má momentálně 2.400.000 zhlédnutí, což je na malou Českou Republiku docela dost. Určitě bychom se u  jednoho videa chtěli přehoupnout přes desetimilionovou hranici. Do budoucna nevylučujeme pokusy o světový virál. Vzhledem k tomu, že ve světovém měřítku se považuje za úspěch 1 milion zhlédnutí, tak bychom řekli, že máme našlápnuto docela dobře.

Nebojíte se, že se vaše tváře stanou okoukanými a budete muset přijít s novým konceptem? Nebo se na to naopak těšíte a vidíte to jako výzvu?

Tenhle princip „okoukání tváře“ samozřejmě existuje a pro nás to je jenom výzva. Spíše je to impuls, jak to udělat lépe, abychom se neokoukali, respektive i naše práce. Nad různými koncepty přemýšlíme dennodenně.

Poslední otázka. Existuje nějaká společnost či produkt, na který byste si opravdu přáli dělat virální kampaň?

Asi nic konkrétního nemáme. Obecně je naše vysněná společnost ta, která se nebojí do virálu investovat velké prachy a přitom nám do naší kreativy nebude moc mluvit :-).

Dnes jsme zpovídali Erika Meldika a Čeňka Stýbla z projektu ViralBrothers.

Komentáře

Nahoru