Virální marketing: Balíčková reklama

Rozmáhá se nový způsob reklamy. Firmy posílají lidem balíčky se vzorky novinek. Lidé pak tyto balíčky komentují na sociálních sítích a všude možně na internetu. Dělají firmě reklamu.

Co z toho mají lidé?

Jednou za měsíc vám přijde balíček za tři sta korun a v něm pět nebo šest výrobků. Nejlepší je, že předem vůbec netušíte jakých. Je to překvapení. Můžete se tak těšit, zda přijde šampon či řasenka, co nového zase vyzkoušíte.

Firmy ale občas své zákazníky chtějí ještě více navnadit, a tak jedna firma psala svým zaregistrovaným zákazníkům: „Tak už vám to prozradíme, protože se nemůžeme dočkat! V dubnové edici budeme testovat kosmetiku značky Vichy!“

Ženy jsou rády, že si mohou zkoušet značkovou kosmetiku a sdílet své zkušenosti s ostatními. Navíc je to prý jako dostávat dárek, protože nikdy přesně nevíte, co vás čeká. Že by se vám výrobek zrovna moc nelíbil, se příliš často nestává, protože každý zákazník předem vyplní dotazník.

Kdo s tím přišel?

Tento koncept vymyslely dvě americké studentky (no ano, ženy). Po dobu tří let od počátku tohoto nápadu se šíří po celém světě. Jde o prodej vzorků různého spotřebního zboží, které se někde rozdávají i zadarmo, ale největší zájem je stejně o kosmetiku.

„V Evropě je nejznámější služba Glossbox z Británie. Česko a Slovensko jsou stále malý trh, a tak sem žádná z celosvětových sítí zatím nepřišla,“ uvádí ředitelka společnosti SenzaBox Zuzana Mottlová. Jejich firma po sedmi měsících provozu rozesílá už více než 2000 balíčků měsíčně.

Na českém trhu působí i Ladybox, který se objevil dva měsíce před SenzaBoxem. I on má pár tisíc zákaznic. Jan Hlavsa, jednatel společnosti Ladybox vysvětluje: „Každý měsíc vydáváme luxusní krabičku, která obsahuje šest produktů dekorativní i pečující kosmetiky – dva v plné velikosti a čtyři v cestovním balení nebo luxusní miniatuře. Jde o možnost otestovat si kosmetické produkty, jejichž pořizovací cena se pohybuje od několika stovek do dvou tisíc korun. Současně jde o efektivní a dostupnou reklamu pro výrobce. Jejich náklady jsou pouze produkty.“ Tato firma nově uvažuje i o rozesílání balíčků s bio potravinami nebo vínem.

Balíček firmy SenzaBox

Balíček firmy SenzaBox

Užitečná reklama

Zejména zákaznice mezi 16 a 30 lety rády rozbalují balíčky u počítače, aby se okamžitě mohli podělit nejméně příspěvkem na Facebooku, ale někdy dokonce i vlastním videem s komentářem. V něm ohodnotí vše včetně způsobu zabalení. Odborník na reklamu Eda Kauba tvrdí, že je to pro zákazníky atraktivní, protože to, že jejich názor si přečtou stovky lidí, zvyšuje jejich pocit důležitosti.

Do balíčkové reklamy se pustila i káva Starbucks. Jitka Hasmanová, manažerka Starbucks ČR, si tuto reklamu pochvaluje, protože rozšířili povědomí o své značce mezi internetovými blogery.

A jestli to skutečně zvedne i prodej? Zákaznice a bloggerka Petra Lamžíková uvádí, že ji skutečně některé vzorky nalákaly, aby si koupila jejich plné balení.

Zdroj: ekonomika.idnes.cz

Obrázek: senzabox.cz

Komentáře

Nahoru