Virální marketing

Virální marketing je marketingová technika, která pro šíření komerčního sdělení využívá sociálních sítí na internetu (Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Lidé, Líbímseti). Snaží motivovat příjemce reklamního sdělení k dalšímu šíření reklamy. Díky tomu dokáže virální marketing oslovit velké množství potenciálních spotřebitelů při zachování minimálních nákladů.

Jak tvořit úspěšné virální kampaně?

Originální nápad nebo myšlenka = základ virálního marketingu

Celé kouzlo virálního marketingu spočívá ve vytvoření zajímavé kreativy (obrázku, videa, aplikace), kterou si již následně uživatelé internetu sami přeposílají mezi sebou. Kreativa bývá většinou vtipná s originální myšlenkou (vtipný nebo jinak zajímavý reklamní spot), se sexuálním (dvojsmysly) či sociálním podtextem (opuštěné děti), šokující (drsné zobrazení skutečnosti) nebo krásná (fotky zvířátek, dětí atp.).

Umožněte příjemci sdělení se aktivně zapojit (do šíření)

  • vkládat vlastní videa
  • vkládat či vytvářet originální nebo humorné fotky (právě díky možnosti vytvářet vlastní fotky se leskově rozšířila aplikace 12. hráč české fotbalové reprezentace od České spořitelny)
  • hrát hry a vidět výsledky ostatních hráčů
  • kreslit obrázky (např. pomocí technologie Macromedia Flash)
  • psát vtipné texty nebo komentáře na zeď, které se zobrazí i ostatním přátelům apod.

Zaujměte

O úspěchu či neúspěchu virálního marketingu rozhoduje pouze to, jak moc originální budete. Snažte se získat a udržet jejich pozornost. Zamyslete se nad tím, proč by měl uživatel šířit sdělení dál? Proč by měl hrát vaši hru na Facebooku?

Využívejte k šíření sociální sítě, RSS čtečky, emaily, vlastní microsity

Jen tak zaručíte, že se vám podaří vaši zprávu masově rozšířit. Využívejte servery, které jsou k šíření těchto zpráv doslova určené:

  • Youtube.com
  • Flickr.com
  • Miniclip.com
  • Myspace.com
  • Lide.cz
  • Libimseti.cz

Nezapomeňte se o své novém počinu zmínit také v komentářích na navštěvovaných zpravodajských serverech.

Úspěšný virální marketing

Mezi nejúspěšnější a nebo nejzajímavější virální kampaně poslední doby patří bezesporu:

Pilsner Urquell – Pošli Plzničku (aplikace již nefunguje)

Tato aplikace byla vyvinuta díly plzeňskému pivovaru. Můžete svým kamarádům poslat pivíčko, na výběr máte 4 možnosti – plechovka, lahev, půllitr nebo 3 dcl. Zobrazují se vám odeslané a poslané plzničky, promile alkoholu ve vaší krvi. Pro zajímavost – v aplikaci byl žebříček 20ti největších odesílatelů a 20ti největších pijanů plzniček.

Erasmartbanking (aplikace byla upravena)

Aplikace z dílny Symbio. Uprostřed stránky bylo velké červené tlačítko. Na něj hned každý návštěvník stránky kliknul a mohl si přečíst spoustu zajímavých hlášek. Samozřejmě vás všechny taktně nabádaly k tomu, abyste si místo klikání na tlačítko vyřídili účet Era účet. Bohužel časem aplikace (zřejmě na přání zadavatele) doznala několika změn a velké červené tlačítko, které bylo hlavním zdrojem zábavy zmizelo v zapomnění.

12. hráč české fotbalové reprezentace od České spořitelny

Vcelku také povedená aplikace umožňující lidem nahrát si a upravit vlastní fotku k nepoznání. Rázem se z vás tak mohl stát 12. hráč reprezentace, o němž se okamžitě začaly šířit virtuální novinové články.  Vy i vaši přátele jste si tak mohli přečíst, že Franta Vomáčka se stal oporou naší fotbalové repre.

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru