Virtuální realita: Jak vypadá život po znásilnění
Znásilnění. Jedna z nejhorších věcí, kterou může člověk člověku udělat. Traumatický zážitek ovlivní celý dosavadní život oběti. Zdá se vám to jako vhodný námět na hru?
Právě znásilnění je hlavním motivem hry Autumn. Pokud se ptáte, kdo by sakra tohle chtěl hrát, nejste sami. Aby mohl hráč lépe pochopit složité vnitřní procesy jedince s posttraumatickou stresovou poruchou, hra využívá virtuální realitu skrze brýle Oculus Rift. Motivem tvůrců bylo zprostředkovat pochopení pocitů oběti znásilnění právě prostřednictvím hry, neboť film, kniha ani jiná média nemají tak silnou vyjadřovací schopnost.
Podzimní deprese… trochu jinak
Příběh se odehrává v reverzní chronologii a je rozdělený na roční období. Hra začíná v létě, téměř tři čtvrtě roku po útoku, kdy oběť hledá novou naději. Jaro je plné konfliktů s okolím a vyrovnáváním se s těžkými pocity. Zimou dosahují traumata vrcholu; strach odejít z domu, deprese, záchvaty paniky.
Podle tvůrců by virtuální realita měla hráčům vnést trochu pochopení do složitých vnitřních procesů znásilněné ženy. Druhou skupinou hráčů by mohly být právě oběti znásilnění, kterým by pomohla vyrovnat se s traumatem jako součást terapie.
Co si o tom myslíte vy?
Zdroj + foto: refresher.cz
Komentáře