Tisková zpráva: Vlastní kancelář či coworking?

Většina velkých firem dříve začínala v rodinných garážích nebo sklepech. Takovou nejproslavenější společností je firma Apple, která původně také začínala v malé garáži rodičů. Dnešní trend je však jiný, začínají vznikat coworkingová centra, která dokáží nově vznikajícím projektům zajistit odpovídající zázemí za zlomek tržní ceny (anebo jsou prostory zcela zdarma výměnou). Poptávka po těchto typech prostor neúprosně roste (zejména v Praze a v Brně, což jsou dvě hlavní startupové líhně v České republice). A na tento nový druh „podnikání“ zareagovaly i mnohé realitní kanceláře a developeři.  

Stále častěji se na trhu nabízí možnost pronájmu kanceláře v rámci tzv. „coworkingu“. Jedná se o velice výhodnou variantu pro lidi, kteří pracují na volné noze nebo pro začínající podnikatele. Je to také efektivní způsob, jak získat kvalitní pracovní zázemí a zároveň nevydat velké množství financí za pronájem kanceláře. Kromě levnějšího provozu přináší užívání prostor v tzv. coworkingovém centru i další výhody, které zde nesmíme zapomenout zmínit.

Nové možnosti, nové nápady

Možná se nyní ptáte, kdo nejčastěji využívá těchto služeb? Odpověď je jednoduchá –  těchto služeb nejvíce využívají profese kreativního zaměření, což znamená – grafici, programátoři, marketéři, kreativci, idea makeři apod. Díky čemuž následně vznikají originální projekty a nové kreativní nápady. Následně pomáhá také vzájemná podpora především po psychické stránce a následná inspirace k práci je důležitým faktorem při sdílení pracovního prostoru. Často je také možné ušetřit za reklamní kampaň při společných propagačních aktivitách.

„Podnikatelské inkubátory“, kde vznikají reálné projekty

Dalším záměrem coworkingu je přiblížit k sobě různé druhy profesí (a to včetně investorů, právníků, účetních atd.), kteří by se mohly podílet na vzniku nových nápadů, pomáhaly by efektivněji vést a řídit svěřené projekty a přispívaly tak k úspěšné realizaci podnikatelských záměrů (tzv. startup) a vytvoří pro ně funkční základnu. Coworkingová centra bychom mohli přirovnat k  inkubátorům, neboť zde si jednotliví členové a firmy předávají  nejen kontakty, ale také vznikají několikrát zmiňované kreativní a nové nápady, které mají pro začínající firmy hodnotu zlata. Na základě společných vazeb pak vznikají reálné projekty, které přináší užitek na všechny strany. Zároveň sdružují investory, kteří by se mohli jednotlivých startup aktivit ujmout a financovat je nebo zakladatelům radit, co dělat lépe a efektivně a především jim poskytovat důležitou odezvu (feedback), dále také nasměrovat jejich projekt na správnou cestu či jim poradit, jakých chyb by se  měli vyvarovat.

krejcarekoff

Zázemí vlastní firmy na neurčito

Při pronájemu prostorů v coworkingu máte naprostou jistotu, že jste udělali tu správnou věc. Budeme upřímní, jedná se totiž o ideální řešení především pro podnikatele, kteří potřebují vytvořit dočasné sídlo v jiném městě, než ve kterém oficiálně sídlí. Může se jednat o aktivity typu např. vzdělávacích kurzů, náboru zaměstnanců nebo o nově se rozjíždějí byznys v dalším městě, kde si chce firma vybudovat zázemí svých klientů a rozšířit také povědomí o své firmě mezi potencionálními klienty a zákazníky. Firmy či podnikatelé tak ušetří nemalé finance na vybudování kvalitního pracovního zázemí, aspoň po dobu, než se dostanou do zisku nebo si ověří úspěšnost jejich byznys plánu. Pro cizince pracující dočasně v České republice je to místo„na klíč“ ideální pro jejich práci, kdy jim odpadne mnoho zbytečných starostí a především shánění informací v pro ně neznámém prostředí.

krejcarek_off

Vlastní kanceláře

Do vlastních kanceláří se přesouvají hlavně tedy menší projekty či startupy, které potřebují trošku povyrůst a především které shánějí stabilní zázemí a kanceláře, ve kterých bude klid (přece jenom čilý ruch coworkingových center, které jsou často zařízené jako open space, nemusí vyhovovat každému).

Které startupy těchto služeb využívají?

U startupů ještě chvíli zůstaneme, neboť jak jsme již několikrát zmínili se jedná o aktuální trend, který by se v žádném případě neměl opomíjet. Vybrali jsme proto pro vás několik milionových startupů, které na svých začátcích využívali také těchto prostorů, aby vybudovali kvalitní zázemí pro nové nápady, které byznysu jen prospívají. Ze začátku začneme tím nejznámějším, který působí dokonce i v Praze. Jedná se o startup Uber, který má kancelářské prostory po celém světě. Dále nesmíme zapomenout zmínit startupy jako Airbnb (ubytování po celém světě), Dropbox (cloudové uložiště), Snapchat (sdílení fotek a videí), čínské Xiaomi (třetí nejvýdělečnější prodejce smartphonů), Palantrin, Square a dokonce i Pinterest. 

Co je dobré vědět o coworkingových centrech?

Stejně tak coworkingová centra sídlí vesměs na periferiích a není zde moc možnost volby si určit, kam budete dojíždět (většinou sídlí ve velkých administrativních budovách a není jich rozhodně tolik jako pronajímatelných kanceláří). Ale existují samozřejmě i výjimky potvrzující pravidlo.

Chcete také svoje zázemí?

Právě pro tyto účely byly vyhrazeny kanceláře na Krejcárku v Praze, které charakterizuje skvělá dopravní dostupnost. Autobusem a páteřní tramvajovou linkou č. 1, 10 a 16 se dostanete jendoduše do bezprostřední blízkosti budovy s napojením na metro B – Palmovka a metro A – Želivského. Spojení do samotného centra Prahy netrvá déle než 20 minut. Součástí centra jsou také restaurace, myčka, masáže i garáže, čili odpadají starosti s parkováním. Kanceláře je možné si pronajmout také na jeden den a využívat je jako školící místnosti.

 

Komentáře

Nahoru