Tisková zpráva: Vodafone přichází s novou strategií pod sloganem „Budoucnost je úžasná. Ready?“

Vodafone přichází s novou strategií pod sloganem „Budoucnost je úžasná. Ready?“

Vodafon spouští novou strategii značky pod sloganem “The future is exciting. Ready?”, která vyjařuje optimistický pohled na budoucnost v souvislosti s moderními technologiemi. Jejím cílem je zdůraznit pozitivní roli, kterou v nadcházejících letech nové technologie a digitální služby sehrají v transformaci společnosti a zlepšování kvality života jednotlivců. 

 

Poslední změna proběhla v roce 2009 pod sloganem “Power to you”. Společnost mění slogan a svou globální vizuální identitu ve všech 36 zemích kde podniká, včetně České republiky. Nový globální slogan “The future is exciting. Ready?” bude překládán svou první částí do jazyků jednotlivých zemí a druhá zůstane v angličtině. Tak bude slogan v češtině “Budoucnost je úžasná. Ready?”, dále například v italštině „Il futuro è straordinario. Ready?“ a ve španělštině „El futuro es apasionante. Ready?“.

 

Největší komunikační kampaň v 33 leté historii Vodafonu byla zahájena dne 6. října 2017. Autorem hlavního televizního spotu je produkční společnost Ridley Scott Associates a námětem tohoto 60 vteřin dlouhého filmu je myšlenka, že zatímco technologie se v čase vyvíjí, lidské vztahy a interakce se nemění.

 

Vizuální identita bude mnohem více pracovat s ikonickým symbolem „uvozovky“, která je se značkou Vodafone nerozlučně spjata od svého uvedení v roce 1998, a která dnes prochází největší změnou ve své historii. „Uvozovka“ se dnes stává ústředním grafickým prvkem všech marketingových a komunikačních aktivit. Logo také kromě imitace 3D grafiky dostává i čistě 2D podobu.

 

Nová strategie vzniká na základě dlouhodobého výzkumu a testování různých konceptů včetně kvantitativní a kvalitativní zpětné vazby od více než 30 000 lidí ze 17 zemí.

 

Vodafone_Image_online

 

Důvody k optimismu do budoucnosti

 

Vodafone si ve 14 zemích nechala společností YouGov vypracovat výzkum veřejného mínění, který probíhal online mezi 18. a 25. září 2017. Zúčastnilo se ho téměř 13 000 respondentů ve věku 18-55+ ze zemí jako Austrálie, Česká republika, Německo, Řecko, Maďarsko, Indie, Irsko, Itálie, Nový Zéland, Portugalsko, Jižní Afrika, Španělsko, Turecko a Spojené království. Respondenti hodnotili, zda jsou ohledně svých výhledů do budoucnosti spíše optimisté nebo pesimisté a výzkum přišel se zjištěním, že:

 

  • lidé jsou bez ohledu na věk přesvědčeni, že v nadcházejících 20 letech budou mít nejpozitivnější vliv na budoucnost technické inovace;
  • nejoptimističtější jsou lidé ve věku 18 – 24 let: 62 % mladých lidí dle výzkumu věří, že za 20 let bude životní standard vyšší než dnes;
  • respondenti všech věkových kategorií jsou přesvědčeni, že jejich vlastní životní úroveň i životní úroveň jejich dětí se v nadcházejících 20 letech zlepší, v České republice se jedná o 50 % dotázaných;

 

 

Dále Vodafon pověřil konzultační firmu Futerra, aby identifikovala 10 aktuálních trendů, které mají největší potenciál změnit domácnosti a pracovní život. Přední futurologové z pěti zemí se shodli, že mezi nejdůležitější technické novinky patří:

 

  • 3D tisk dílů pro stavebnictví a 4D tisk dílů, které se budou moci v čase vyvíjet a měnit dle potřeb rodiny;
  • pětinásobný nárůst kapacity pro výrobu elektrické energie z čistých zdrojů díky solárním panelům, které se ze střech přesunou i do oken, na stěny a dokonce i na dálnice;
  • zdravotní péče na míru, např. 3D tisk orgánů a končetin;
  • města propojí nové systémy hromadné dopravy včetně vlaků jezdících rychlostí až 966 km/h;
  • rozsáhlé vodohospodářské projekty včetně zachycování srážek, obnovování zásob podzemních vod a lepších technologií pro odsolování mořské vody, změní život 1,2 miliardy lidí v oblastech ohrožených suchem;
  • trojnásobný růst v počtu zemědělských senzorů pomůže zvýšit úrodnost a nově vyvinuté zdroje proteinu postupně nahradí konzumaci masa.

 

Podrobnější informace o výzkumu firmy Futtera naleznete zde. Firma zde vypichuje 10 pozitivních trendů, na které bychom se podle ní měli těšit ve třicátých letech našeho století. Kromě již výše zmíněných je to například budoucí podoba měst, nebo rozvoj online technologií.

 

Infographic, future optimism 1

Infographics, future optimism2

 

Ředitelka společnosti Vodafone Group pro obchod a strategii Serpil Timuray k tomu dodává: „Vidíme velmi dobré důvody k optimismu do budoucnosti a věříme, že nové vědecké objevy a inovativní technologie brzy začnou přinášet zásadní pozitivní změny pro společnost. Společnost Vodafone od svého vzniku přináší nové technologie stovkám milionů lidí na celém světě, pomáhá zlepšovat kvalitu jejich života a zjednodušovat jim práci. Nová strategie naší značky má za cíl jasně vyjádřit naše poslání a odhodlání pomáhat zákazníkům a společnosti úspěšně zvládnout a využívat tyto úžasné trendy, které již dnes mění náš svět.“

 

Myšlenka Manifesta lze shrnout takto:

Pod návalem negativních zpráv se ztrácí to dobré a běžný člověk má z budoucnosti a technologického pokroku spíše strach, protože sám nemá šanci si vytvořit její celkový obraz. Když se ale dají dohromady pozitivní střípky od odborníků z různých sfér života, vznikne působivá mozaika budoucnosti, na kterou se lidé mohou začít těšit. S předními autoritami z různých obo­rů lidské činnosti (věda, technologie, kultura, hudba, umění, sport a další) jsme natočili sérii krátkých šotů,  ve kterých nám jednou větou představí, co je pro ně budoucnost jejich očima.

 

O Vodafone Czech Republic

 

Mobilní operátor Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí jedné z největších telekomunikačních skupin na světě Vodafone Group. V České republice poskytuje služby více než třem milionům zákazníků. Od roku 2007 přináší Vodafone komplexní telekomunikační služby pro firemní zákazníky prostřednictvím řešení Vodafone OneNet a nyní provozuje více než milion firemních SIM karet. O rok později Vodafone představil Turbo Internet a začal rychlým mobilním internetem pokrývat venkov a menší města. V současnosti nabízí nejrychlejší a nejrozšířenější síť mobilního internetu na tuzemském trhu. Aktuálně se Vodafone soustředí na rozšiřování LTE do všech koutů České republiky. V souladu se svými CSR aktivitami se Vodafone začátkem roku 2015 přestěhoval do nové, ekologické centrály ve Stodůlkách. Jeho Nadace Vodafone již rozdělila více než 170 milionů korun. Za 10 let od svého založení se dostala na přední místa v hodnocení firemních nadací. Patří mezi nejdůležitější podporovatele a investory do technologických sociálních inovací, které zlepšují život společnosti a znevýhodněných skupin.

 

Zdroje: vodafone.cz, vodafone.com/Futerra

 

Ráda objevuje svět kolem sebe. Cestuje, vzdělává se a potkává zajímavé lidi z celého světa. Věří, že v každém dřímá nějaký poklad, který lze nalézt. V životě si již sama vyzkoušela leccos a viděla i prožila věci, kterým lze často těžko uvěřit. Je plná života a miluje, když ho může předávat ostatním.

Komentáře

Nahoru