Vydělávání na internetu: Jaký druh reklamy zvolit a jak najít cílovou skupinu?

Vydělávání na internetu: Jaký druh reklamy zvolit a jak najít cílovou skupinu?

Uvažujete o propagaci svých firemních stránek (příp. produktů), ale neumíte se zorientovat v reklamním prostředí internetu? Jaký druh reklamy zvolit a jak najít vhodnou cílovou skupinu? V následujících článcích vás provedeme základy internetové reklamy a seznámíme vás se základními pojmy.

Na rozdíl od běžné reklamy v tisku či televizi je prostředí internetu daleko tvárnější pro neotřelou propagaci vašich stránek. Fungují zde však i osvědčené bannerové reklamy, různé propagační články a stále významnější propagace skrze sociální sítě. Velmi důležitá je kvalitní příprava reklamní kampaně.

Starý, dobrý banner

Jako zadavatelé reklamy často stojíte před otázkou, jakým směrem se vydat. Ve světě internetu není žádná jednoznačná cesta, která vždy přinese zaručené výsledky. Základním formátem jsou stále plošné reklamy – bannery. Jsou to nějaké grafické plochy, které by měly v ideálním případě nalákat na kliknutí na reklamu. I přes to, že na reklamní banner klikne jen něco málo víc jak 0,1 % návštěvníků, zůstává tento druh propagace velmi oblíbený. Skvěle funguje pro již zaběhnuté značky, či pro zboží, které má čitelné konkurenční výhody.

Informujte, …ale správnou cestou!

Pokud potřebujte zákázníkům argumentovat, proč by si měli koupit právě váš produkt, banner nebude správnou cestou, protože vám neposkytne dostatek prostoru. Svoji sílu má pouze v krátkých a výstižných sděleních a ne v dlouhém vysvětlování či v porovnávání s konkurencí. K šíření podobného typu informací slouží spíše placené reklamní články. Jako zadavatel zpravidla platíte nějakou pevně stanovenou částku, dle příslušného serveru. Očekávaným efektem je několik tisíc přečtení a při zvolení vhodného umístění a cílové skupiny i vysoká přímá konverze (počet lidí, kteří si přijdou produkt skutečně koupit).

Informace mohou mít na internetu sílu také v jiných formátech. Z hlediska internetové propagace jde o snahu dostat k zákazníkovi užitečné informace prostřednictvím různých médií. Pokud umíte zajistit informace, které média postrádají, zvyšuje se vám šance na úspěch. Většinou půjde o nějaké statistiky či průzkum trhu.

Zajímá vás, co nabízí nové formáty inzerce? Jak na reklamu na sociálních sítích? Jestli se jedná o e-mail, či spam? Jakou zvolit cílovou skupinu? Jestli ano, pak čtěte další článek o internetové reklamě již tuto středu!

Komentáře

Nahoru