Dnes vyšlo 1 článků

Vydělávání na webových stránkách: Žádný sen, čirá realita

Vydělávání na webových stránkách: Žádný sen, čirá realita

Máte nějaké webové stránky a rádi byste na nich začali vydělávat? Případně nějaké plánujete vytvořit přímo za účelem zisku, ale nevíte, jak na to? Základní úvod do této (poměrně složité) problematiky naleznete právě v tomto článku. Dozvíte se mimojiné i to, zda se lze pouhým provozem webů uživit…

Kontextová reklama: AdSense, Sklik a další

Jedním z nejrozšířenějších způsobů monezitace je právě kontextová reklama. Funguje to naprosto jednoduše – zaregistrujete se do patřičného systému, necháte si vygenerovat kód a ten poté prostě vložíte do HTML kódu svých stránek. Na patřičném místě se pak zobrazí reklamní box s odkazy, které budou nějakým způsobem (v závislosti na kvalitě systému) souviset se samotným obsahem patřičné stránky. Pokud tedy reklamu umístíte na svůj blog, ve článku o procesorech se pravděpodobně zobrazí odkazy vedoucí na různé e-shopy s tímto hardwarem apod. Jakmile na reklamu někdo klikne, přičte se vám u provozovatele provize – její výše se velmi liší a zatímco někde to budou halíře, jinde to můžou být i desítky korun. Výši této částky určují jednotliví inzerenti a dlouhodobě na tom bývají nejlépe například reklamy o půjčkách. Prosadit se v tomto odvětví ovšem může být opravdu velmi těžké a začít nový web tedy není jen tak.

Google AdSense

 Toto není reklama, ale obrázek. A ano, takto může reklama vypadat.

Jak asi tušíte, při budování webu za účelem zisku nestačí psát prostě o první věci, která vás napadne. Musíte vybrat takové téma, které je lukrativní pro inzerenty a je dostatečně hledané – pokud na váš web přijde jeden člověk měsíčně, se ziskovostí opravdu nepočítejte.

Jednoznačně nejznámější je program AdSense provozovaný samotným Googlem. Pozadu ovšem není ani český Seznam se svým Sklikem. Reklamních systémů na této bázi existuje samozřejmě mnohem více a pokud vám ani jeden z těchto dvou jmenovaných nevyhovuje, můžete se porozhlédnout po mnoha dalších.

Affilate: Prodávejte webem dnem i nocí

Pokud máte například stránky zaměřené na sportovní výbavu, můžete sáhnout po tzv. affilate. Jedná se o systém, kdy provozovatelé různých e-shopů či poskytovatelé služeb nabízejí provize za přivedení nového zákazníka. Podobně jako v předchozím případě, i zde dostanete vygenerovaný kód – ten ovšem nebude zobrazovat reklamní kód, ale bude se jednat pouze o jeden jediný odkaz. Pokud na něj kdokoliv klikne a na cílovém webu si objedná nějakou službu nebo prostě koupí zboží, dostanete opět provizi. Ta se může v některých případech šplhat i ke stovkám korun.

Samotný odkaz na konci nesouvisejícího článku by samozřejmě velký úspěch neměl. Proto provozovatelé webů nechávají psát reklamní články, které čtenáři daný produkt vlastně prodají.

Reklamní bannery a PR články

Různými reklamními bannery je zahlcen celý internet a asi není třeba je příliš představovat. Fungují na podobném principu jako reklama v tištěných novinách a časopisech. Jejich hlavním účelem tedy je zejména budování brandu, nebo-li značky. Proklikovost banneru je totiž v současné době velice nízká a může se pohybovat i v pouhých setinách procenta.

Dalším podobným způsobem jsou tzv. PR články, což jsou reklamní texty, jejichž cílem je něco prodat nebo vychválit (samozřejmě tak, aby to čtenář nepoznal). Obvykle bývají umístěny přímo mezi dalšími „běžnými“ články, takže jejich účinnost může být i velmi vysoká.

Důležité je, že banner i PR článek musíte prodat přímo nějakému inzerentovi – tedy bez prostředníků. To se vám pravděpodobně povede až ve chvíli, kdy máte opravdu hodně navštěvovaný web.

Prodej zpětných odkazů

Každý, kdo zná alespoň základy SEO (optimalizace pro vyhledávače), jistě ví, že čím více relevantních zpětných odkazů směruje na nějaký web, tím lépe se umístí ve vyhledávačích. Ačkoliv se jedná o mírně nečistou praktiku a třeba Google se proti ní snaží všemožně bojovat, zpětné odkazy se stále prodávají a zřejmě i nadále prodávat budou.

Je pro vás SEO prázdným a nicneříkajícím pojmem? Pročtěte si naše další články a brzy se to změní!

Zpětné odkazy se nejčastěji prodávají opět přímo konkrétním osobám (webmasterům či agenturám). Je tedy nejvýše vhodné mít dobré kontakty. Zároveň je třeba říct, že cenné jsou pouze odkazy ze souvisejících webů. Pokud na web o bruslích vede odkaz ze stránky o ručně malovaných hrnečkách, s pozitivním efektem opravdu počítat nelze.

Vydělá to na chleba?

I v současné době stále prorazit lze a provozováním kvalitních webů se peníze rozhodně vydělat dají. Je však třeba k tomu přistupovat profesionálně a počítat s tím, že se nejedná o porcelánové prasátko, do kterého stačí lehce ťuknout a peníze se povalí. Realita je taková, že i web, který vydělá stovku měsíčně, může být připravován desítky hodin. Navíc je nutné se v celé problematice orientovat trochu více do hloubky.

Nejen tomu internetovému podnikání se věnuje i náš sesterský magazín MladýPodnikatel. Rozhovory, aktuální informace o platné legislativě,  návody – to vše a mnohé další přehledně na jednom místě.

Provozujete výdělečné webové stránky? Podělte se s námi v komentářích o vaše zkušenosti!

Komentáře

Nahoru