Vyhráli státní IT zakázku pro Českou televizi, ale nakonec ji nezískali

Česká televize čtyři dny před uzávěrkou výběrového řízení na nového provozovatele a dodavatele iVysílání po třech letech tiše vypsala nový tender ne TenderArena.cz. Službu doposud dodávala společnost O2, a to prostřednictvím subdodavatele ALEF NULA (Nangu.tv).

Společnost SuperNetwork už 15 let pracuje pro klienty, jimž poskytuje internet, obsah a servery. Vyznačuje se technickými kompetencemi a zázemím.

„Sedli jsme s kluky před vilu, na ulici, popili jsme asi 6 Club Matte, Tom u toho vykouřil několik balíčků cigaret a nakonec jsme se po dvou hodinách na téma: WTF to jsou ****, to nejde v krátkém čase dodat, rozhodli, že iVysílání pro další 3 roky dodat chceme. Prostě technická challenge, tak jak to máme rádi, výzva,“ dodal jeden ze společnosti SuperNetwork.

1-iv9kmckfeipmxpzinivsxg

Zdroj: Medium.com

Společnost vypracovala závaznou nabídku za 100 hodin. Finanční úřad jí dokonce vystavil potvrzení o bezdlužnosti, které normálně trvá týdny, na počkání. Zadávací dokumentace je několik desítek stránková specifikace, co vše musí iVysílání umět. V podstatě vám Česká televize v datacentru na Kavčích horách předá několik kabelů a zbytek je už ve vašich rukou.

„Transport do vašeho datacetra, nahrávání live kanálu ČT24, ČT sport, ČT1, transkoding do několika formátů, distribuce skrze internet, škálování na nepředvídatelné špičky v poptávce, HTML5/JS player, dahsboard pro ovládání a střihání videí pro redaktory,“ dodává společnost ke specifikacím.

Zakázka pro Českou televizi je podložena slušnou sankční tabulkou, přičemž dodavatel platí za každé své pochybení nemalé částky.

Česká televize měla jednoznačně stanovené výběrové a hodnotící podmínky, a to když splníte formální a technické podmínky a nabídnete nejlepší cenu, vyhráváte a zakázka vám bude přidělena. A nezapomněla podotknout, že je férová státní instituce. Předpokládaná cena za dvou až tříletý provoz byla podle České televize 30 milionů korun. Ačkoliv to není moc, není to ani málo. Na první pohled se jedná o zajímavý tendr.

Výsledné nabídky

  1. SuperNetwork 25 888 382,00 CZK
  2. O2 29 750 000,00 CZK
  3. LiveBox 29 956 000,00 CZK
  4. T-Mobile 38 864 682,80 CZK

Velice zajímavé je, že T-Mobile chce udělat stejnou práci prostřednictvím subdodavatele z Brna za cenu o více než 12 milionů korun vyšší než společnost SuperNetwork.

„Naše firma funguje vždy nejlépe pod tlakem, když nás někdo trochu tlačí do rohu, nebo se něco nedaří v takové kvalitě, jak bychom chtěli. Pak jedeme na 300 % a dokážeme ze sebe vymáčknout to nejlepší,“ dodává společnost SuperNetwork.

Společnost SuperNetwork podala nabídku v jeden srpnový čtvrtek v 9:00 hodin. V ten samý den o hodinu později se od České televize dozvěděla, že výběrové řízení vyhrává, neboť nabídla nejlepší cenu a splnila všechny základní formální náležitosti (výpisy, reference a další papíry).

„Sedli jsme si s kluky znovu před vilu, dali jsme si každý asi 4 limonády z čerstvého ananasu a řekli si, že to prostě dáme,“ konstatuje SuperNetwork.

Ve smlouvě bylo stanovené, že společnost má 4 měsíce na dodání a 3 měsíce na testy, což je zhruba 80 pracovních dní bez státních svátků a víkendů. A za tuto dobu měla dodat něco, o čem lidi na trhu vypráví, jak je to nemožné dodat. Ale společnost se nevzdávala a viděla malinké světlo na konci tunelu a věřila, že to půjde.

ivysilani

Tým si začal číst články a zkoumat možné technologie. Dále si kreslil Lucidcharty, testoval jednotlivé komponenty a ptal se okolí, co lidem na současném iVysílání vadí. Cílem bylo vymyslet způsoby, jak prostřednictvím nejnovějších technologií iVysílání vylepšit.

„Česká televize vám to stejně nedá, protože to měli vyhrát kluci z Chodova a když vám to dala, nezvládnete to dodat,“ říkalo okolí lidem ze společnosti SuperNetwork.

Už během 14 dní měl pracovní tým k dispozici prototyp.

„Koupili jsme si do kanceláře barevnou televizi s HBBTV a měli jsme technologické demo, které umělo pojmout video z obskurního formátu na Kavčích horách, live jej enkódovat do 10 požadovaných obskurních formátů, nahrával se, střihal se, výstup jsme streamovali v HLS, MPEG-DASHi a dalších formátech do HTML5 playeru,“ vysvětluje tým, který pracoval na novém řešení.

Během 3 týdnů měla společnost k dispozici architekturu, prototyp frontendu, monitoring, backend, storage logiku, enkodéry, P2P distribuci, HTML5/JS player.

Vyvrcholení

Asi po dvou měsících Česká televize společnost SuperNetwork napsala, že deal nedostane, protože dodala nejlepší cenu (hlavní hodnotící kritérium) a splnila všechny požadavky. Ve zkratce řečeno, vítěz tendru deal nedostal, protože jeho konkurenti nabídli cenu o 4 až 12 milionů vyšší a nechali se po otevření obálek vyloučit z formálních důvodů (chybějící výpisy z rejstříku, neodpověď na doplňující dotaz apod.).

Česká televize výběrové řízení zrušila dvě měsíce po otevření obálek. Jako důvod uvedla, že v dealu zbyl pouze jeden uchazeč, a proto se výběrové řízení ruší.

Zadání zakázky si můžete přečíst zde a k tomu si můžete přečíst i odůvodnění zrušení tendru zde.

1-ojwdibrhp-cgcoa1oz3tww

Zdroj: Medium.com

Zdroj: Medium.com

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru