Výsledky studie: 80% reklam na Super Bowlu nepomáhá k prodeji

Slavný citát Johna Wanamakera o tom, že polovina výdajů na reklamu je zbytečná se nemusí vztahovat na Super Bowl. Studie výzkumné společnosti Communicus naznačuje, že téměř 80% nákladů na reklamy na Super Bowlu zboží neprodá.

Super bowl

Výsledky na základě rozhovorů

Firma dosáhla svých závěrů o reklamách v Super Bowlu prostřednictvím rozhovorů s více než tisícovkou spotřebitelů před a poté, co byli vystaveni reklamám v roce 2012 a 2013. Před zápasem se Communicus zeptá lidí, co si nedávno koupili, a na to, co mají v úmyslu si koupit.

Dotazování pak navazuje na stejnou skupinou respondentů v rámci několika příštích týdnů. Communicus se ptá stále na podobné otázky s cílem posoudit, zda spotřebitelé skutečně viděli reklamy na Super Bowlu pro různé značky.

Pro kategorie s delšími nákupními cykly, například automobily, Communicus používá jiná opatření, jako jsou změny v úmyslu prozkoumat nákupní značku. Výkonný ředitel Communicus Jeri Smith říká, že reklamní cyklus trvá zhruba čtyři týdny po prvním čtení reklamy.

Ve hře jsou i jiné faktory

Reklamám při Super Bowlu se ale daří lépe, než je obecný průměr reklam. V povědomí lidí jsou reklamy ze Super Bowlu ukotveny v průměru ze 44%. Toto je statistický údaj o respondetech, kteří si vzpomněli, že viděli reklamu při Super Bowlu.

U ostatních veřejných reklam je toto číslo o deset procent nižší. Pouhých 34% lidí si uvědomovalo, že vidělo reklamu.

“Super Bowl funguje lépe pro nové produkty,“ vyjádřil se pan Smith z firmy Comminicus. Je to proto, že reklamní zpráva má tendenci být jasnější. Některým značkám se však dařilo velmi dobře, přestože jejich zpráva v reklamě byla minimální.

Reklama na Super Bowlu

Budweiserovo bratrství

Jedna reklama z minulé sezóny 2013 zobrazovala vztah mezi Clydesdalem a jeho trenérem. Této reklamě se velmi dobře dařilo, pokud jde o zábavnost a zvýšení prodeje zároveň.

Pan Smith se domnívá, že to bylo tím, že reklama, obsahující záběry s oblíbeným kultovním koněm, byla pro diváky reálná a přesvědčivá. „Chci pivo, po kterém se budu cítit dobře a budu mít sám ze sebe radost,“ takový byl slogan na Budweiserovské reklamě.

Úspěšná reklama na Budweiser

Dobře se dařilo také loňské reklamě na Mercedes, protože vysílal zprávu, že značka nabízela nový, komfortnější a cenově dostupný model. Pomohla tak zvýšit zájem o značku obecně. Ale většina automobilových reklam patří až na samotný konec žebříčku, co se úspěšnosti prodeje týče.

Zdroj: http://billfortney.com/?p=7539
http://marketing.blogs.ie.edu/archives/2009/02/merece_la_pena.php

Zkušený učitel na základní škole, který se zajímá o vše možné i nemožné. Copywriter orientující se na různou tematiku. Spoluvlastník úspěšného webu www.inzahrada.cz a majitel webů www.nasdum.eu,www.nasezahrada.com,www.filmyprokazdeho.eu a dalších. Svými texty snad nikoho neunudím a budou se líbit...

Komentáře

Nahoru