Vzestup mobilních uživatelů internetu

Jednou z nejvýznamnějších mylných představ o mobilních zařízeních je to, že je v pořádku, pokud nabízejí pouze mizernou část obsahu dostupného na počítači. Někteří lidé si totiž myslí (ano i v dnešní době smartphonů), že s mobilním telefonem je třeba vykonávat pouze rychlé úkoly a pro náročnější práci či podrobnější informace bude vždy používán počítač.

Ale co lidé, kteří nemají stolní počítač (i takoví dnes existují)? A co lidé, kteří mají přístup k počítači, ale raději používají svá mobilní zařízení? Tito uživatelé chtějí a potřebují mít přístup ke stejným informacím a funkcím v mobilním provedení. Mobilní uživatel je také váš zákazník.

Vzestup uživatelů využívajících pouze mobil

Vzestup smartphonů znamená, že stále více a více lidí bude online z mobilního zařízení. Podle Pew Internet uvedlo 55% Američanů, že pro přístup k internetu v roce 2012 používali mobilní zařízení. Překvapivě velký počet (31%) z těchto mobilních uživatelů internetu tvrdí, že je to hlavní způsob, jakým přistupovali na web. To je velké a stále rostoucí číslo.

Smartphony jsou všude. A stále jich přibývá.

Smartphony jsou všude. A stále jich přibývá.

Někteří z těchto uživatelů jistě mají přístup k tradičnímu počítači a internetovému připojení doma, v práci nebo ve škole, ale to nemusí být moc soukromé. Nebo i z nějakých jiných důvodů se tito lidé rozhodnou spoléhat na své mobilní telefony.

Podle Pew Internet jsou čísla uživatelů s mobilními telefony následující:

Dospívající a mladí dospělí: 50% dospívajících vlastníků smartphonů ve věku 12-17 let tvrdí, že používají internet především na svých mobilních telefonech. Podobně 45% lidí ve věku 18-29 let uvedlo, že v roce 2012 přistupovalo k internetu nejčastěji přes mobilní zařízení.

Černí a hispánští Američané: 51% negroidních Američanů a 42% amerických Hispánců, kteří používají mobilní zařízení pro přístup k internetu, říkají, že je to hlavní způsob, jak jsou online. Je to dvojnásobek proti 24% bílých Američanů, kteří říkají, že se pro přístup k internetu spoléhají na svá mobilní zařízení.

Dospělí s nízkými příjmy: Lidé, jejich příjem domácnosti je nižší než 30 000 dolarů za rok, a lidé s nižším stupněm vzdělání než VŠ, také častěji pro přístup k internetu používají mobilní zařízení – asi 40% lidí v této skupině tvrdí, že pro přístup k internetu preferují mobilní zařízení. Zdravotní organizace, sociální odbory, neziskové a vládní instituce, které potřebují být ve spojení s touto skupinou populace, by si měly uvědomit, že jejich publikum je pouze mobilní.

Ale spoustu mobilních uživatelů mají také tradiční weby – Amazon, Wikipedia nebo Facebook. Asi 20% jejich uživatelů k nim přistupuje pouze přes mobilní telefon. Monstrózních 46% nakupujících uvedlo, že svoje online nákupy vyřizují pouze prostřednictvím mobilního telefonu. Interní data  od některých finančních, zdravotních či cestovních poskytovatelů vykazují podobné „používání pouze mobilních telefonů“. Pokud se snažíte oslovit zákazníky, neměli byste zapomínat na ty mobilní.

Tato čísla jsou již dostatečně velká na to, aby bylo třeba jim věnovat pozornost. Navíc totiž stále rostou. Prodeje počítačů klesají a stále více lidí se při přecházení do režimu online spoléhá na své smartphony nebo tablety. Pokud váš webový obsah není dostupný pro mobilní displeje, je to, jako by nebyl.

Různá zařízení, stejný výsledek

Pouze mobilní uživatelé nejsou žádným novým podivným poddruhem zákazníka/uživatele. Touží po stejných věcech jako uživatel přistupující z počítače. Měli byste s ním jednat stejným způsobem, jakým jednáte s jinými uživateli. Chtějí se s vámi jen spojit pomocí zařízení, které je pro ně nejvíce výhodné a užitečné.

Google uvádí, že 77% vyhledávání z mobilních zařízení probíhá z pohodlí domova nebo práce, jen 17% na cestách. Uživatelé mobilních telefonů by měli dostat ten stejný obsah. Je to pro ně frustrující a matoucí, pokud se jim na mobilním zařízení objeví něco jiného, než znají z vaší „skutečné“ webové stránky.

Avšak to, že dáte mobilním uživatelům k dispozici stejný web jako uživatelům počítače, prostě neexistuje. Nezapomínejte na to, že obrazovka vašeho počítače je asi tak 5x větší než displej mobilního telefonu.

Populárním řešením různých velikostí displejů zařízení je responzivní design, který přizpůsobí uspořádání stránky.

Populárním řešením různých velikostí displejů zařízení je responzivní design, který přizpůsobí uspořádání stránky.

Nemusíte si vybírat, která zařízení budou vaši uživatelé používat pro přístup k internetu. To oni si vyberou. Vaší povinností je dodávat jim dobré služby bez ohledu na zařízení, které se rozhodnou používat.

Zdroje: blogs.hbr.org, spotonrespone.com, thenextweb.com

Komentáře

Nahoru