Wear out efekt

Jak je známo. Nic netrvá věčně ani láska k jedné slečně. Stejně tak i reklamní spot (inzerát, nebo jiné reklamní sdělení) postupem času ztrácí své kouzlo. Co bylo nejdříve zábavné a zajímavé, tak začíná diváka obtěžovat. V takovém případě se mluví o wear out efektu (efekt obnošení).

Wear out efekt postihuje reklamu v televizi, rádiu i tisku. Zkrátka, stále platí staré dobré pravidlo. Všeho moc škodí. Pokud reklamní sdělení postihne wear out efekt, tak nebude potenciální zákazníky lákat, ale spíše odpuzovat.

Problém s wear out efektem nastává zejména u intenzivních dlouhodobých kampaní. Jak se mu bránit? Jednoduše! Stačí vytvořit více verzí reklam, které se budou střídat. Důležité je také správně rozhodnout o intenzitě mediálního nasazení.

Pokud bychom měli zůstat u připodobňování. Jak se nejlépe bránit obnošení? Tím, že daný kus oděvu nebudeme mít stále na sobě, ale občas si vezmeme i jiné oblečení.

Je nutno dodat, že každá reklama postupem času ztratí svůj půvab, ale její životnost lze podstatně prodloužit.

Komentáře

Nahoru