Web na hovno #5: Coolcentrum.cz – Rodinné call centrum s hrozným HTML webem!

„Patříme k nejůspěšnějším a co se týče prodeje po telefonu k nejefektivnějším callcentrům v České Republice. Po telefonu jsme schopni jak prodávat Vaše produkty, tak například navolávat schůzky pro Vaše obchodní zástupce, nebo obstarávat telefonický servis pro Vaše klienty.“ – píše se hrdě na webu Coolcentrum.cz. Gramatické chyby, nesrozumitelné texty a ještě horší web. To musíte vidět!

Už delší dobu jsme tu neměli web na hovno a vzhledem k tomu, že jsme počestný magazín, který svým čtenářům servíruje opravdové shity, máme tu pro vás další unikát. Tentokrát naše kroky zamířili na web coolcentrum.cz, který má prezentovat “jedno z nejlepších call center v republice”. Jakmile se dostanete na hlavní stránku zmiňované webové stránky, uvítá vás nevzhledným impactem text - “Vítejte na oficiálním webu Coolcentrum s.r.o.”, k tomu ještě vedle toho velké logo společnosti. Bohužel v malém rozlišení, takže se zde o nějaké ostrosti a kvalitě nelze bavit.

Screenshot 2015-03-01 15.01.52

Působivé menu

Nad tímto milým uvítáním si určitě pozorný uživatel všimne velice působivého menu. Klasické buttony (tlačítka) bez jakékoliv špetky kreativity. Prostě patlanina, s kterou si kóder dal práci deset minut. Navíc ani nevěděl, že by lépe vypadalo, kdyby byla všechna počáteční písmena velká, ale to je už o něčem trošičku jiném.

Celým webem nás doprovází černo-zelený text (s fontem Impact), který se na stránku vůbec nehodí a spíše celý design jen zohavuje. Text nedává smysl, první řádek na hlavní stránce je o historii. Druhý o tom, že přijímají nové pracovníky a až třetí řádek, čemu se vlastně věnují.

Rodinný domek jako sídlo firmy? WTF?

Text dopňuje taky velmi pěkný obrázek (zřejmě) rodinného domu, kde celé call centrum sídlí. Fotka není nějak zvlášť kvalitní, někdo si prostě vzal kompakt a vyfotil. Žádné složité technologie. Pak zřejmě jen laickyfotku ořezali v malování a bylo hotovo.
coolvilanaweb

Úchvatný slider

Třešíňkou na dortu je dolní slider, kde se objevují v okénkách obličeje pracovníků. Otázka - proč? Koho zajímá, že tam pracuje Lojza? Ořezání fotky, opět hrůza a o kvalitě se ani nebavím. Navíc slider není ani nějak řešen po stránce designu. Odhaduji, že je nakódován v klasickém HTML, takže tomu také odpovídá design.

Slider, který můžeme i my závidět

Slider, který můžeme i my závidět

Za domem pak v určitém časovém intervalu běhají fotky, které návštěvníkům ukazují, jak to vlastně v “nejlepším českém call centru” vypadá.

Pak, kdyby se někdo ztratil, pod obrázkem radši ještě jednou ono nevzhledné menu.
Screenshot 2015-03-01 15.06.34
Abych jen nemluvil o hlavní stránce, prokliknul jsem se do rubriky spolupráce, kde jsem se dozvěděl (konečně), čím se vlastně společnost Cool-centrum zabývá. Text moc smyslu nedává, gramatické chyby radši nezmiňuji. O žádném pokročilém copywritingu a SEO se tu samozřejmě nedá ani mluvit. Je jen otázkou, jestli by nějaký normální klient chtěl investovat své peníze do podobného call-centra, které si neumí ani zařídit reprezentativní web.

Call centrum s eshopem? Další paradox

Největším vtipem stránky je eshop. Ano! Eshop. Aby to společnost ještě dovršila, použila brněnské Webnode a založila si malý (jednoduchý a ničím zajímavý) internetový obchod. Možná otázka, co takové call centrum může prodávat? Odpověď jednoduchá – značkové oblečení a doplňky k telefonům. Věřím, že obrat prostřednictvím eshopu je tak velký, jako například u Amazonu. Dle velikosti sortimentu také mohu asi s jistotou říci, že to toho člověka přestalo v polovině bavit a jednoduše se na to vykašlal.
Screenshot 2015-03-01 15.07.31
Firma svým vystupováním působí jako rodinná společnost. Pravidelně na facebook přidávají informace, kdo je operátorem týdne a kolik navolal. Nezajímavé informace, které tak možná zajímají jen operátory. Nikoho jiného.

Ať jen nekritizujeme. Výhodou je, že alespoň mají web, kde je na ně případný kontakt. 
Screenshot 2015-03-01 15.08.14

Byl by hřích se navážet do jejich webu a neříct, co by se dalo zlepšit. Tak rozhodně bych vyhodil programátora a nebo mu zaplatil kurzy programování. HTML umí v současné době snad každý, dokonce si myslím, že i se znalostí tohoto kódovacího jazyka by se dal vytvořit nějaký jednoduchý reprezentativní web. A ne tato slátanina s impactem, hnusnými obrázky a žádnou responzivitou.

Efektivní způsob, jak vyplácat FUP limit

Web dále není vůbec laděn na mobilní zařízení. Na schvál jsem si otevřel web i na telefonu. Načítání trvalo trošku déle, ale žádná změna se tam neobjevila. Prostě PC verze i na telefonu, nic responzivní, obrázky moc velké. Rozhodně nedoporučuji otevírat, pokud nejste připojeni k Wifi. Mohli byste celkem rychle přijít o veškerý FUP limit.
11041471_1021835814511056_1335232132_n

Pro kvalitního webdesignéra práce na 15 minut

Řešení? Stačilo by najít jednoduchou šablonku pro Bootstrap. Nafotit pár kvalitních fotek, zbavit se zlozvyku prezentace svých zaměstnanců a svého sídla. Dát lidem důvod, proč použít právě je. Tzn., reference, ukázat, co prodávají. Sehnat si nějakého copywritera, který jim web naplní zajímavými texty. Sociální strategii brát trošku z jiného úhlu. Pokud je tedy baví, chlubit se vlastními zaměstnanci – zkusit psát na sociální sítě o jejich práci. Tzn. příspěvky typu: “Před chvílí se mi podařilo vzbudit nějakého klienta, byl nejdříve naštvaný, ale produkt ho zaujal…“

Dáme vám buďto 60 korun nebo 300,- na hodinu

Když shánějí nové zaměstnance, tak začít trošku efektivně. Tzn., říct jim polopatě, co budou dělat. Dát třeba i na web nějaké tipy, kde jen usvědčí, že danému oboru opravdu rozumí. Nedávat tam směšnou hranici 60-300 korun za hodinu. Blbost! Buďto - výplata dohodou nebo stanovit pevnou hranici a pak nějaké bonusy. Ale rozdíl 240,- na hodinu je opravdu moc.

Doufejme, že se české firmy polepší a začnou s lepší prezentací. Člověk se nechce pozvracet hned, když otevře nějaký web.

Máte tipy na další weby na hovno? Budeme rádi, když se s námi podělíte do komentářů.
 

Vybírá jen ta nejlepší témata a snaží se psát tak, aby to lidi bavilo. Nezastavuje se před ničím, na rozhovory bere suprové lidi. Řídí se heslem "Per aspera ad astra", tedy "Přes překážky ke hvězdám".

Komentáře

Nahoru