Web na hovno #7: Druhý web rodinného penzionu aneb takovou zvrhlost svět ještě neviděl!

Včerejší shit web ještě ani nevychladl a máme tu nový. Tentokrát je to opět na ten stejný rodinný penzion, zjistil jsem totiž, že jsou tak zvrhlí, že potřebují mít dokonce dva weby. Proč?

Po včerejšku jsem se uklidnil. Rozhořčen hrozným webem, na který jsem musel několik desítek minut dobrovolně hledět, jsem si dnes ráno přečetl komentáře u článku. A hle. Jeden tam byl. Díky čtenáři jsem zjistil, že vedle nápisu Welcome je easter egg. To čísiíko 700 je totiž odkaz na jejich bývalý web, o který se prostě musím podělit. Takovou zvrhlost jsem totiž neviděl a málem jsem se u obrazovky svého notebooku rozplakal, když jsem spatřil něco takového.

Jasně, ty weby jsou X let staré, ale i tak? Muselo jim to přijít (i v té době) katastrofální. O tento web se tentokrát nestaral zoofilní webdesignér, ale spíš nějaký vášnivý uživatel drog. Tedy vypadá to na to. No nic, jdeme na to!

Screenshot 2015-03-06 19.47.32

Čím dál tím více se setkávám s weby, které si myslí, že je snad pravidlo narvat na homepage úplně vše. Ano, pokud používáte one-page web. Nemám s tím problém, ale zde se o nějakém pokročilém webdesignu raději nebavím. Web otevřu a mám chuť skočit z mostu – přeplácané, nevkusné, hrozné, dětinské, stupidní… všechna tato přídavná jména klidně použiji, protože tohle je opravdu hrůza. Začnu raději pozadím, kde se na nás pěkně usmívá rozpixelované sluníčko, které se po webové stránce asi stokrát opakuje. Zbytečnost. Stačil by klidně čistý design, navolit zajímavý font a bohatě by to stačilo a ne toto.

Otřesná hlavička

V levém horním rohu zase mrkající GIF oslíka (proč?). Odkazový nadpis “rodinný PENZION na Hrubých Lukách”, který zbytečně obklopují hrozné a miniaturní gifové obrázky, které celý web shazují. Nevím, jestli bylo původní zadání – udělat web, který se bude doslova hýbat, ale toto vypadá opravdu otřesně. Pod nadpisem zase rychlý kontakt v podobě dvou telefonních čísel. Opět – proč? Tento problém se mimochodem stále týká řady českých firem, které si na web napíšou “Volejte na +420 XXXXXXXXX a +420 XXXXXXXXX…” A co já jako zákazník? Kam mám volat? Buďto uveďte, co na příslušném čísle mohu vyřešit anebo tam dejte jenom jedno, nic složitého.

Screenshot 2015-03-06 19.47.41

Další (také) zajímavá část webu

Pod kontaktem ještě GPS pozice, která věřím, že zajímá hodně lidí. Následuje nevzhledně žlutě podbarvený mail. Vedle něj zase nějaké číslo, které jako uživatel nevím, co znamená. Zřejmě generátor random čísel vypadá dobře, tak ho tam prostě webdesignér dal, aby se neřeklo… Následně menu, které také zaujme. GIFy vedle jednotlivých rubrik mají zřejmě naznačovat, co tam najdeme. Nechci se v tom raději déle šťourat. Jdeme dál, už mě z toho začíná bolet hlava (jak se tam všechno hýbe a bliká). Pod “suprovým” menu nalezneme poutavý banner se (sovětskými) hvězdičkami. Pak už jen haldu textu. Ve front-endu (to co vidí návštěvník) dokonce i kus HTML kódu, pak jen text přes sebe.

Screenshot 2015-03-06 19.47.51

O pár řádků níže se dozvíme i to, čím penzion vyniká + samozřejmě jejich nezapomenutelné heslo “Kdo si hraje, nezlobí”. Jak originální. Především nesmím zapomenout zmínit několik krásně žlutých řádků, které nádherně ladí k celé koncepci webu a především k tomu nádhernému sluníčku na pozadí (ironie).

Proč mají kilometrový web?

Následně nás čeká kilometrová přeložená verze, aby měli návštěvníci z jiných krajů šanci si přečíst, co se na webu píše. Příšli by určitě o mnoho! Navíc jen taková zajímavost, když scrollujete stránku, dokonce se vám text označuje. Taky cool věcička.

Screenshot 2015-03-06 19.48.11

No, ať to už nějak zakončíme. Ano, možná haníme weby, o které se delší dobu již nikdo nestará. Snažíme se upozorňovat na chyby, které nikdo nevidí. Většina lidí, když něco potřebuje, hledá na internetu a pokud chce firma/hotel/penzion/bar/strip club vyniknout, musí být “in” = na internetu v tom nejlepším světle. Pokud se o to nikdo nestará dopadá to takto.

Screenshot 2015-03-06 19.48.00

Osobně vůbec nepochopím, proč mají odkaz na nové stránce na tu starou. Chtěli zřejmě podtrhnout, že jsou majetní a dovolí si i dva shit weby.

 

Vybírá jen ta nejlepší témata a snaží se psát tak, aby to lidi bavilo. Nezastavuje se před ničím, na rozhovory bere suprové lidi. Řídí se heslem "Per aspera ad astra", tedy "Přes překážky ke hvězdám".

Komentáře

Nahoru