Web na hovno #8: Banka pro bohaté s shit webem pro chudé

Bohužel, návod na vyhození webdesignéra je ještě v přípravách, ale i tak tu máme další shit web. Tentokrát je to slabší kafe, ale i tak, hrůza! Pod ruku se nám dostal web J&T Banky.

Na doporučení (prozatím) nejmenovaného webdesignéra jsme natrefili na stránku J&T Banky, která se tváří jako nevinná banka pro boháče. Když se něco takového řekne, vybavíte si atraktivní design celé webové stránky. Osobně si představuji něco na styl trezorů a zlatavých cihliček. Opak je však pravdou!

Na první pohled v opilosti a “stavu beztíže” vypadá možná hezky

Místo toho vás čeká otřesný web, který nesplňuje hned několik kritérií. Na první pohled (v opilosti) vypadá možná hezky, ale opravdu jen na ten první. Při hlubším zkoumání se dostáváme k detailům. Ty zde však hrají velkou roli, takže stránku můžeme velice rychle zařadit na seznam webů na hovno.

Vidíte, na první pohled očima opilce to vypadá opravdu hezky...

Vidíte, na první pohled očima opilce to vypadá opravdu hezky…

KOMENTÁŘ: “Banka ostrá jak břitva”

Tentokrát však přenechám komentář profíkovi z oboru – autorovi knihy Web ostrý jak břitva Honzovi Řezáčovi:

Web exklusivní banky pro bohaté. Tento dojem podporuje především fotkami z fotobank za dolar, neutrální typografií, nevýrazným logem a standardními službami, ve kterých se musím nejdříve zorientovat a pak až jednat. Vážně mám jako nový bohatý chtít termínovaný vklad s 2% úrokem, který si sám spočítám na interaktivní kalkulačce? Kdyby to byla banka pro běžného občana, tak určitě! Ale od brandu J&T očekávám, že se o mě postará, ne že mi na webu řekne: „Si to spočítej sám a dej vědět, ju?“.

Hlavní strana by mi měla odpovědět na tři základní otázky:

Kdo jsem? J&T Banka. Ok. Brand je pravděpodobně dostatečně známý, i když je logo světle šedé a vizuální styl z mého pohledu nepůsobí tak luxusně, jako v minulých verzích webu. Měl jsem doposud J&T asociovanou s tmavými odstíny a stříbrným písmem, ale to už zjevně neplatí.

Screenshot at dub 20 19-58-48

Hlavní stránka J&T Bank

Co dělám? Běžné účty. Dluhopisy. Pro firmy. Fondy. Garantované vklady. Investiční zlato. Obchodování s cennými papíry. Platební karty. Podřízené vklady. Směnečné programy. Termínované vklady. Vklady s výpovědní lhůtou. Tedy totéž co ostatní banky! U části produktů netuším, co znamenají, ani jak si mezi nimi vybrat. Co je podřízený vklad? Boháči asi dostávají speciální příručku, která jim pomůže v orientaci v terminologii. Já jsem ztracen a paralyzován.

Proč by mě to mělo zajímat? Nevím. Z nevýrazného podtitulu vyplývá, že J&T je banka pro bohaté, která o ně pečuje na individuální bázi. Web je ale postaven stylem „boháči – vyber si sám!“. V sekci – v čem jsme jiní je seznam služeb. V čem jsou ale skutečně jiní? Naprosto netuším. Místo komfortu a proklamovaného individuálního přístupu dostávám několik kalkulaček, zprávy o vývoji cenných papírů a seznam základních bankovních produktů.

Web je technologicky v pořádku. Je použitelný. Je přístupný. Rozumně strukturovaný. Ale v kontextu exklusivní banky pro bohaté očekávám brzký redesign.

Z pohledu amatéra

Já jen z pohledu uživatele dodám, že web působí neuvěřitelně chaotickým dojmem. To už raději půjdu k nějaké místní spořitelně než sem. Trošku nevím, jak do kontextu “banky pro bohaté” zapadají články o tom, jaké výstavy jsou teďka in? Ale ok. Velice se mi zároveň líbí zápatí stránky, které je pomalu větší než stránka samotná.

Screenshot at dub 20 20-00-17

Delší zápatí být zřejmě už nemohlo…

Kvalitní webdesignéři už zřejmě vymřeli. Pomoooc!

Jménem redakce děkujeme Honzovi Řezáčovi za jeho komentář. Jen pro doplnění, jeho jsme kontaktovali na podzim 2014. Od té doby se nic nezměnilo, tzn. informace stále aktuální. Majitelé webu by se možná měli nad sebou trošičku zamyslet. A abychom jim k tomu alespoň trošku pomohli, adresu tohoto článku jsme jim s velkou důvěrou odeslali na e-mail. Jsou oficiálně první, komu odkaz na článek o webu na hovno posíláme.

Vybírá jen ta nejlepší témata a snaží se psát tak, aby to lidi bavilo. Nezastavuje se před ničím, na rozhovory bere suprové lidi. Řídí se heslem "Per aspera ad astra", tedy "Přes překážky ke hvězdám".

Komentáře

Nahoru