Dnes vyšlo 1 článků

Websummit ukázal nové trendy v oblasti marketingu

Websummit ukázal nové trendy v oblasti marketingu

Největší světová technologická akce letos nabídla spoustu nových trendů. Nejčastěji se skloňovala témata a trendy jako Brad, Machine Learning, Video, Storytelling, AV/VR. Oblast marketingu v příštích letech ovlivní i roboti, experiential marketing či rozšiřování placeného obsahu na sociálních sítích. To nejzajímavější z letošního Websummitu shrnul Vojtěch Lambert, ředitel digitální agentury LCG New Media. 

Machine learning

CEO Tripadvisoru Stephen Kaufer oznámil příchod nového updatu aplikace Tripadvisor na konci roku 2018. Cílem bude z Tripadvisoru udělat tzv. „one-stop-shop.“ Tato aktualizace umožní cestovatelům provádět všechny plány, objednávky a zajištění cesty v jedné aplikaci. Tripadvisor nyní sdružuje 450 milionů uživatelů, kteří zanechali již na 600 milionů recenzí. A právě možnost sledování cestovatelů, vytváření vlastních itinerářů a možnost jejich kopírování bude to, co má do aplikace vnést moment plnohodnotného plánování. Zapojení machine learning pak chtějí uživatelům ukazovat a doporučovat co nejpřesněji místa, která je budou zajímat.

Podobným směrem se vydá také populární sociální síť Pinterest. CEO a Co-Founder Pinterestu Ben Silbermann popsal hlavní rozdíl mezi Pinterestem a jinými sociálními sítěmi, kdy Pinterest lidé využívají pro svoji potřebu, ale ostatní pro interakci s ostatními lidmi. Nejčastěji tak lidé využívají Pinterest kvůli módě (co nosit), jídlu (co a jak vařit), cestování (jaká místa navštívit) a bydlení (co pořídit domů). Pinterest chce skrze nástroj Pinterest Lens umožnit lidem, aby zaměřili určitý produkt (třeba sedačku na obrázku) a okamžitě dostat informaci o tom, co to je, kde ji nakoupí, atd. Budoucnost je tedy opět v rukou machine learning – tedy dostat se bez nutnosti vyhledávání k produktu či zážitku, který zákazník požaduje.

Experiential marketing

Došlo také k představení tzv. experiential marketingu. Představitelé streamovacích televizí pro děti a dospělé vysvětlili, že sociální sítě jim pomáhají skrze live stream přenášet ke svým odběratelům plnou zkušenost včetně autentického zážitku. Kombinace event marketingu a sociálních sítí posunuje celý obor vytváření obrovského buzzu kolem jejich značek. Nigel Morris, CIO Dentsu Aegis, popsal situaci, kdy v dnešní době hodně značek (jejich představitel) přemýšlí v krátkodobém horizontu. Zapomínají, že reputace a důvěra v danou značku je to, co zvyšuje celkové výsledky v dlouhodobém horizontu.

Placený obsah na sociálních sítích a roboti

Agentura That Lot představila svůj přístup k placenému obsahu pro sociální sítě. Orientují se tak na velkoformátové a neobvyklé formáty (kde krátká videa hrají prim), čímž dokáží vyvolat v rámci placené reklamy vysoké interakce a zásahy napříč kanály. Velmi si pochvalují in-stream video, které uživatelé FB zpravidla nepřeskakují (má 70% VTR) a mají zapnutý zvuk.

Google v USA na 90 procentech 

Jednou z nejzajímavějších prezentací byla ta od Sarah Bird, CEO MOZ. Na základě měření interakce skrze Jumpshot, odtajnila velmi překvapivá data, která ukazují, že Google v US tvoří 90 % všech hledání. Zároveň se jejich algoritmus chová nejvíc přívětivě v rámci distribuci prokliků, kdy neupřednostňuje 10 největších hráčů v rámci vertikály. Až 40 % hledání na mobilech pochází ze SEO aktivit, ale značky na ně věnují jen 10 % rozpočtů! Představila i jednotlivé kroky, jak postupovat v mobile-first době při optimalizaci pro vyhledávače.

07_MOZ

Zdroj, text/foto: lcgnewmedia.cz

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru