Yo: Absurdně primitivní aplikace pro posílání „zpráv“

„Yo“ je americké slangové slovo a znamená obyčejný pozdrav mezi přáteli. A nyní vznikla aplikace na iOS a Android s příznačným názvem „Yo“, která umí jenom jednu jedinou věc – posílat „yo“ přátelům.

Tato aplikace se dostala do oběhu již prvního dubna (beze srandy), ale virální se stala až v posledních dnech, kdy bylo oznámeno, že do této aplikace bylo investován 1 milion dolarů – tedy asi 21 milionu Kč!

Asi si říkáte, že je to pěkná volovina. Ale nyní tuto aplikaci využívá více než 50 tisíc uživatelů, a uživatelé si poslali již více než 4 miliony Yo, z toho 2 miliony za poslední měsíc. A tento úspěch nám něco napovídá.

Unikátnost Yo

Kouzlo Snapchatu je v pomíjivosti fotek. Whisper zase vyniká svoji anonymitou. A čím vyniká Yo? Jednoduchostí a kontextem. Autorem aplikace je Or Arbel, jemuž jeho nyní již bývalý šéf dal úkol – vymyslet aplikaci, kteoru by mohl zavolat svého asistenta aniž by musel psát zprávu nebo mu volat.

Or Arbel to odmítl, ale časem se k této myšlence vrátil – a tak vzniklo Yo. A příklad z předchozího odstavce osvětluje i druhou výhodu Yo – kontext. Vždy totiž záleží, kdo a kdy vám Yo pošle.

V jednoduchosti je síla

V jednoduchosti je síla

A podle toho se mění i význam zprávy, i když je složená jenom ze dvou písmen. Pokud vám to pošle šéf v pracovní době, asi byste měli jít za ním. Pokud vám to pošle kamarád ve dvě ráno, tak je jasné, že to je srandička. A pokud vám to pošle večer vaše kamarádka s výhodami…no, asi víte co to znamená.

Komerční využití

Aby se tato aplikace udržela, tak potřebuje jednu důležitou věc – příjmy. A obyčejné „konverzace“ mezi přáteli ji asi neuživí. Proto je třeba se zamyslet i nad komerčním využitím.

Proto Arbel již uvolnil i API, pomocí umožní společnostem spravovat svůj Yo účet. Nyní již například funguje u Mistrovství světa ve fotbale Pokud pošlete Yo účtu WorldCup, tak on vám na oplátku pošle Yo kdykoliv padne nějaký gól.

Teoreticky bychom něco podobného mohli zprovoznit i zde na Objevit – kdykoliv by vyšel nějaký článek, tak vám by od nás mohl přijít Yo. Což je vlastně ten nejjednodušší způsob. Žádné náročné upozornění, skryté odkazy či něco podobného. Prostě Yo.

Stejně tak by mohli obchody upozorňovat na své nové slevy, či fotbalové kluby na góly. Možností je bezpočet. A i v tomto ohledu platí, že slovo Yo se váže s kontextem.

Budoucnost

Otázkou je, jestli se Yo dokáže uchytit. Každopádně pomalu nastoluje nový trend – jednoduchost. Už máme plno aplikací (a technologií) na dlouhé, podrobné či obrázkové konverzace. Možná je nyní čas na něco jednoduššího.

To, jestli se Yo (popřípadě nějaký jeho nástupce) uchytí, je jenom otázkou času. Co si o tom myslíte vy? Samozřejmě si můžete aplikaci vyzkoušet jak na iOS, tak i na Androidu.

zdroj: vox.com, techcrunch.com

Milovník knížek, počítačových her a anime. Kromě toho si myslí, že člověk by kromě ducha měl rozvíjet i své tělo. Proto se pravidelně věnuje běhání, posilování a několika dalším věcem. Na Objevit.cz vás pravidelně informuje o novinkách z IT.

Komentáře

Nahoru