Za většinu kliknutí na webech mohou roboti

Za většinu kliknutí na webech mohou roboti

Většinu kliknutí na webových stránkách a především na reklamy způsobuje automaticky generovaná návštěvnost. Na tento trik už doplatilo velké množství inzerentů.

Automaticky generovaná návštěvnost je v internetovém prostředí běžná a velmi těžce se odhaluje, o tom svědčí i příklad konkrétní webové stránky songsrpeople.com, která ještě do nedávna byla docela populární a měla poměrně velké hodnoty návštěvnosti. Běžná návštěvnost se pohybovala v řádech několika desítek tisíc uživatelů každý měsíc, takže si web mohl dovolit zveřejňování reklam poměrně známých celosvětových společností.

srp.com

 

Na pohled úplně normální

Možná si na poprvé řeknete, že ten web byl v něčem výjimečný (obsahem), tak proto ho navštěvovalo tolik lidí. Realitou však je, že ve skutečnosti to nebyli reální uživatelé. Ano, jedná se o automaticky generovanou návštěvnost, kterou jen tak někdo neobjeví a navíc k tomu automaticky kliká na reklamy. Na tomto triku společnosti utratili přes 6 miliard dolarů.

Internetová komerce na hraně

Problémy s těmito „škůdci“ – robotickými uživateli má především trh. Inzerenti dostávají zkreslené informace o chování uživatelů na jejich webu nebo internetu a vedou tak k mylným závěrům.

Kdybychom si robotické návštěvy převedli do čísel znamená to, že 20% až 90% kliknutí na webových portálech jsou falešných, což je poměrně velké číslo.

 

 

Štítky:

Vybírá jen ta nejlepší témata a snaží se psát tak, aby to lidi bavilo. Nezastavuje se před ničím, na rozhovory bere suprové lidi. Řídí se heslem "Per aspera ad astra", tedy "Přes překážky ke hvězdám".

Komentáře

Nahoru