Žáci raději užívají internet než učebnice

Žáci raději užívají internet než učebnice

Nakladatelství Fraus ze svého průzkumu zjistilo, že většina žáků využívá k získání informací internet namísto učebnic. Průzkumu se zúčastnilo přes 300 učitelů. Více než dvě třetiny odkazují své žáky právě na internet, především na Wikipedii. Drtivá většina učitelů uvedla, že studenti používají metodu „CTRL + C, CTRL + V.“

„Je do značné míry pozitivní, že si děti touto formou osvojují informace, a máme z mnoha stran ověřené, že interaktivní schopnosti počítačů a internetu zvyšují chuť dětí do učení,“ uvedl k průzkumu Jiří Havlík z Nakladatelství Fraus. Dále však dodal, že si žáci informace nespojují do souvislostí.

„Pokud nepotřebuji nijak zvlášť jevu nebo zadanému úkolu rozumět, stačí jako odpověď přejmout informace z internetu. Jestliže naopak chci problému reálně porozumět a dát ho do souvislostí s již dříve poznaným, je výhodnější sáhnout po učebnici,“ řekl pro ČTK psycholog Jiří Šimonek z agentury DAP Services, která se věnuje výzkumům ve školství.

Zůstává však otázkou, zda-li je průzkum nakladatelství Fraus objektivní či nikoliv. Přeci jen jim internet bere potencionální zákazníky

Roman Králíček je studentem ČVUT fakulty stavebního inženýrství. Je mu 21 let a na internetu je dobře znám pod přezdívkou Wawer Rewold. Můžete ho potkat nejlépe na některých diskuzních forech, především na Rostworld.cz, kde se ujímá funkce administrátora. Mezi jeho koníčky patří florbal, knihy a studování cizích jazyků.

Komentáře

Nahoru