Zajímavý web #110: Jaké to je se utopit? Tenhle simulátor vás emočně dostane

Zajímavý web #110: Jaké to je se utopit? Tenhle simulátor vás emočně dostane

Jste připraveni zahrát si neobvyklou hru? Je děsivá, je nemožné ji vyhrát a není to žádná legrace. Takové hry většinou nebývají. Pokud se jí ale i přesto chcete postavit, pojďte do toho. Jen jedna poznámka: Jestliže máte strach z topení nebo otevřeného prostoru oceánu, nepouštějte se do toho. Je to totiž simulátor utopení.

Simulátor vás postaví do role Juliena, francouzského muže plavícího se na otevřeném moři se svým kamarádem Charlesem. Ze začátku hru nemůžete nijak ovlivnit. Poté, co dáte Charlesovi kormidlo (chyba číslo jedna), vás vlny srazí z lodi a Charles ji samozřejmě nedokáže otočit zpět.

Vaší druhou chybou je, že na sobě nemáte záchrannou vestu. Teď ale začíná váš boj. Pokud se chcete udržet naživu, musíte neustále rolovat myší dolů, abyste se udrželi nad hladinou. Bohužel se však předem připravte na to, že stejně nepřežijete. Tenhle boj o život se vyhrát prostě nedá. Nevěříte? Zkuste to a přidejte se k více než 2 milionům lidí, kteří se v simulátoru již utopili.

participants-haev-already-drowned

Na konci se dozvíte, kolik lidí se již podobně jako vy utopilo.

Čím déle hrajete, tím delší je utrpení

Můžete rolovat třeba i několik minut, Julien se bude zmítat mezi vodou a vzduchem. Sundá si boty, aby mohl lépe plavat. Ale sundávání bot v nízké teplotě není moc dobrý nápad. Sami uvidíte, co se stane s jeho nehty.

Když budete rolovat pořád dál a dál, Julien začne bláznit. V jeho halucinacích ho budou přijíždět zachránit záchranné týmy a Charles. Avšak je to jen fikce, reálně ho nikdo nezachrání. Hra končí retrospektivou. Julien vzpomíná na svou rodinu. A pak skončíte pohledem na dno oceánu, kde leží mrtvý Julien.

Svůj účel hra plní dokonale

Všichni, kdo si hru vyzkouší, jsou ohromeni. Někteří tvrdí, že rozhodně není dobré zkoušet ji hrát před spaním. Pokud nejste úplně z kamene, jistě vás také emočně zasáhne. Je to totiž jejím účelem. Jde vlastně o reklamu pro francouzskou námořní kolekci Guy Cotten, která kromě jiných věcí, prodává i záchranné plovací vesty. A právě s poselstvím, že na ně nemáte zapomínat, hra končí.

lifejacket

Poselství reklamy je jasné.

Nepochybně se jedná o jednu z nejúčinnějších interaktivních reklam na internetu. Tmavý, nekonečný oceán. Záblesky a halucinace. Nepříjemné výkřiky. Všechno tohle ve vás zanechá vzpomínku, na kterou si určitě vzpomenete, až se příště dostanete na loď. Pokud tam tedy ještě vůbec někdy vkročíte.

you-drowned-after

Na konci uvidíte, jak dlouho jste se zvládli udržet na živu.

Zkuste to na sortieenmer.com!

Zdroj: The Verge

Komentáře

Nahoru