Zaměstnanci, kteří od svého CEO dostali 2 tisíce dolarů na dovolenou, jsou produktivnější než kdy jindy

Existují lidé, kteří se zdráhají vzít si v práci dovolenou, neboť se bojí toho, co se bude dít během jejich nepřítomnosti. Mark Douglas, CEO marketingové společnosti SteelHouse, se s tímto problémem setkal u svých zaměstnanců.

Mark svým zaměstnancům řekl, že si mohou vzít dovolenou, kdykoliv budou potřebovat. Spousta pracovníků nevěděla, jak má reagovat. Ale potom Mark dostal nápad. Proč nezaplatit svým zaměstnancům, aby jeli na dovolenou, kam jen budou chtít? Samo o sobě to není překvapivý tah, ale v tomto případě měl Mark na mysli, že svým zaměstnancům na dovolenou přispěje 2 tisíce dolarů.

885654_478759288846670_390717569_o

Zaměstnanci na výletě do Las Vegas. Zdroj: Facebook

Jinými slovy, pokud byste pracovali pro Markovu společnost, jednou za rok můžete odjet, kamkoliv budete chtít. Samozřejmě, někteří lidé chtěli bonus, aniž by ho utratili za dovolenou. Nicméně Mark nechtěl dělat kompromisy.

„Vlastně chci, abyste někam odjeli a užili si pěknou dovolenou,“ trval na svém.

Výsledky jeho nápadu mluví samy za sebe. V posledních třech letech opustilo společnost, která má 250 zaměstnanců, pouze 5 lidí. A 3 z nich odešli z důvodů nesouvisejících s prací. Ukázalo se také, že po bonusové dovolené se zaměstnanci vrátili s novými zásobami energie a vyšší produktivitou.

1399053_574957512560180_1791916784_o

Zaměstnanci slaví Halloween. Zdroj: Facebook

Mark je přesvědčený, že jiné společnosti by měli jeho nápad také aplikovat. Věří, že vše, co společnosti musí udělat, je přijmout fakt, že to funguje. A potom se to nebude zdát jako bláznivý plán, který ohrožuje jejich úspěch.

„Jedna věc je říct svým zaměstnancům, že mají tři týdny dovolenou, jak je tomu ve většině společností,“ říká Mark. „Věc druhá je, když oznámíte, že za ni dostanou nějaké peníze, a pokud je nechtějí použít na dovolenou, potom přijdou na zmar. Je to efektivnější způsob, jak přesvědčit své zaměstnance, aby si odpočinuli.“

Zdroj: Bright Side

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru