Zásilkovna míří do Rumunska

Určitě jste už někdy využili služeb Zásilkovny. Díky ní si zboží ze spousty e-shopů můžete vyzvednout blízko domova a navíc je to rychlé a snadné – stačí vám kód z SMS zprávy. Ale možná už nevíte, že pomáhá českým e-shopům se zasíláním zboží do zahraničí. Nově také do Rumunska.

Rumunsko se stane sedmou zemí Evropy, ve které Zásilkovna působí. Patří mezi ně také pochopitelně Česko, Slovensko, Polsko, Německo, Rakousko a Maďarsko. Tím pádem už Zásilkovna pokrývá slušnou část střední a východní Evropy, jejím dalším plánem je rozšíření jihovýchodně.

zasilkovna

Pokud e-shop spolupracuje se Zásilkovnou, zboží si vyzvednete prakticky kdekoliv

Nejvíce se Zásilkovně daří v nejvýchodnější zemi – Maďarsku. Logistika do Maďarska tvoří 12 % celkové zahraniční logistiky společnosti. Pro srovnání v Polsku jsou to pouhá 3,5 %, společnost se tam potýká s vyšší konkurencí.

Nejdelší možná trasa, kterou by mohl balíček Zásilkovny urazit, měří 2350 km. Bylo by to z německého městečka Emden u nizozemských hranic do rumunského Vama Vache na pobřeží Černého moře u hranic s Bulharskem a cesta by trvala 24 hodin.

Proč právě Rumunsko?

Zásilkovna si na jaře vypracovala analýzu a z ní vyšlo jako jedna z nejzajímavějších destinací právě Rumunsko. Sice je tam výrazně nižší obrat ecommerce než ve střední Evropě, ale zároveň je Rumunsko s 19,7 miliony obyvatel a 5000 e-shopy perspektivním regionem.

„Rumunsko je velký a zajímavý trh, který se rychle vyvíjí. Ecommerce zde ale zdaleka není tak rozvinutá jako v dalších zemích, kde Zásilkovna působí. To má svou kladnou i zápornou stránku. Na rozdíl od Polska nebo Německa se zde setkáme s nižší konkurencí, rumunský zákazník ale zatím nezná systém výdejních míst, ke kterému tak může pociťovat určitou nedůvěru,” analyzuje situaci na rumunském trhu zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková.

„Na druhou stranu, není moc logistických firem na trhu, které by dokázaly přepravit zboží od klienta k zákazníkovi v Rumunsku v rámci dvou dnů od objednávky. A to včetně vybrání dobírky a poslání částky v českých korunách,” popisuje Simona Kijonková hlavní benefit Zásilkovny oproti jejím konkurentům.

Komentáře

Nahoru