Zboží na dobírku? Ani omylem! Co když mezitím umřete?!

Zboží na dobírku? Ani omylem! Co když mezitím umřete?!

Objednávat přes internet není žádná věda. Přestože se toho většina lidí už nebojí, stejně je pořád dost takových, kteří by zboží nikdy nezaplatili předem a objednávají si ho vždy na dobírku. V žádném normálním eshopu s tím není problém. Kromě jednoho. Objevil se totiž zajímavý případ internetového obchodu, který dodání zboží na dobírku neumožňuje. A dost dobře svým zákazníkům vysvětluje proč.

Za webem dointerieru.cz stojí společnost Styltex, česká firma, která na trhu působí již od roku 1994. Firma se prezentuje třemi navzájem propojenými portály: www.styltex.cz, kde funguje eshop, www.zaclona.cz, což je odborný časopis, a pro nás nejdůležitější www.dointerieru.cz.

Černé na bílém

Hodí se jen vám, nikdo jiný ho chtít nebude

Tam se dozvíte šokující odpověď na otázku, zda lze dostat zboží na dobírku. Ono to totiž nelze. Zboží je prý vyráběno na míru a hodí se tedy pravděpodobně jen vám. Co by s ním pak dělali, kdybyste si jeho koupi rozmysleli? Jak se navíc píše na webu:

„Dle zákona od takto zadané objednávky na míru již nemůžete odstoupit a i případné nepřevzetí zboží od doručovatele by Vás nezbavovalo povinnosti si zboží odebrat.“

Náhoda je blbec, takže co kdyby…?

Je tu totiž navíc několik důvodů, proč byste se mohli rozhodnout za dobírku nezaplatit a zboží si nepřevzít. Může to být úmyslné – co když budete chtít poškodit společnost? Nebo co když se nakonec rozmyslíte, že zboží nepotřebujete? Nebo že na něj nemáte? Ale mohou přijít i případy, kdy za komplikace nemůžete. Co když mezitím, než vám zboží dojde, onemocníte nebo dokonce umřete? Věřte tomu nebo ne, ale i s tím se prý firma již setkala.

Že byste tohle nikdy neudělali? No, jen počkejte. Firma má připravené i pěkné argumenty, proč vám nemůže věřit. Vy totiž možná vůbec neexistujete. Telefonát ani emailová komunikace přece nic nedokazují. Rovněž můžete být třeba chovancem psychiatrické léčebny, který měl jen přístup k internetu, a tak si něco objednal. Ne, to není výplod choré fantazie. To se prý firmě opravdu stalo.

A to jako vážně?

Zdá se vám to trochu přitažené za vlasy? Ne, klidně se přesvědčte sami, že to tam opravdu je. Černé na bílém. A s růžovými nadpisy. Tady si prostě na dobírku neobjednáte.

Kdo ví, jestli je to ojedinělý případ nebo se začnou inspirovat i další eshopy. Koneckonců pro ně je pohodlnější mít jistotu, že se jim zboží nevrátí. A že jejich zákazník zrovna nesedí za oknem se mříží v blázinci.

Obrázek: foxbusiness.com

Dlouholetá podpora týmu.

Komentáře

  • Já jsem byl měsíc zavřený v psychiatrické léčebně Dobřany pro reakci na těžký stres :-(

    K čemu úřednici na úřadě práce bylo mě vystresovat do takové míry, že jsem skončil v blázinci a snížila se tak moje cena na trhu práce, když s papíry z blázince těžko dostanu odpovídající práci mému vzdělání a zájmům“ ?

    • Stres

      Tebe vystresovat, to musí být lahoda. :-D Když vidím na fotkách tvé ošklivé vousy, mám též reakci na těžký stres :-D
      Můžeš mi prosím odpovědět, jak souvisí tvůj pobyt v psychiatrické léčebně, a úřednice na úřadu práce s tímto článkem? Děkuji.

    • Nula

      Tvoje cena na trhu práce je nula ty nulo!
      Michal Kolesa – Linkedin – Spojení 0 spojení! Viz.: http://cz.linkedin.com/pub/michal-kolesa/57/723/388
      Kdo myslíš, že se s tebou spojí? Nikdo! Nechceš ten účet na Linkedin zrušit? Jen tam zbytečně zabíráš místo!

      • Nabídky na spojení mi občas chodí na email, ale ještě jsem to nepotvrzovala, protože nevím co ta funkce obnáší.

  • Milan

    Zákon toto umožňuje. Pokud budete prodávat třeba okenní sítě tak u každého okna je sít jiná. Když se vam vrátí jen několik málo sítí tak máte za chvíli slušné zásoby zboží které vam leží ve sklade.a můžete čekat dost dlouho než někdo objedna stejný rozměr. Nicméně je hloupost na dobírku neprodávat. Lze to vyřešit i iinak

    • Pokud se jedná o zboží na objednávku (na míru), tak tam je tuším nějaká zákonná výjimka. Nejsem právník. Vím, jen že je tam kratší záruka a že jej nelze do 14 dnů vrátit. Možná se pletu..

  • bertik

    Nechápu tu hysterickou skandalizaci, je věcí obchodníka, jaké podmínky si stanoví a věcí zákazníka, zda je akceptuje, nebo nakoupí jinde :-)
    Já taky nemám dobírku a platby přijímám jen kartou nebo PayPalem a nikdo si nestěžuje. Nechápu, co je to za komunistické morésy obviňovat eshop z podvodu jen proto, že neprodává na dobírku…

  • Náhoda

    Konečně už vím, co mají společného náhoda a Michal Kolesa!

Nahoru