Změna facebookového algoritmu: Nejdřív přátelé, reklamy až potom

Změna facebookového algoritmu: Nejdřív přátelé, reklamy až potom

Mark Zuckerberg má pod palcem celý facebookový svět, ze kterého se postupně stává reklamní plocha pro nejrůznější e-shopy, firmy a politiky. Zuckerberg si vzpomněl, proč byl Facebook vytvořen a sice jako místo, kde se budou tvořit nová přátelství a upevňovat stávající. Zkrátka firmy si za své místo na síti připlatí ještě více, protože bude dán prostor příspěvkům od přátel, které byly poslední dobu zanedbávané.

Před dvěma měsíci Mark Zuckerberg na svém facebookovém profilu zveřejnil status, ve kterém si přeje, aby se Facebook opět vrátil ke svým základům. NewsFeed je plný placených reklam, které se snaží nalákat, co nejvíce uživatelů. Logicky pak nezbývá místo na příspěvky, které sdílejí naši přátelé. S tím by měl být konec. Facebook změnil algoritmus a pro placené reklamy zobrazuje menší dosah.

https---blogs-images.forbes.com-parmyolson-files-2015-06-Zuckerberg-e1434029890554

Koncem minulého roku utrácely firmy na Facebooku za svou propagaci o 5 % méně. Tato procenta odpovídají 50 milionům dolarů za den. Tento Zuckerbergův krok může být dvojí povahy. Může doopravdy nostalgicky pomýšlet na kořeny Facebooku a nebo chce přimět firmy, aby za placenou propagaci utrácely ještě více peněz, k čemuž bude logicky docházet.

Sociální interakce nebo vyšší výdělky z propagace?

V NewsFeedu zkrátka budou mít přednost soukromé profily našich přátel, a až pak se dostane na placené firemní reklamy. Přičemž budou upřednostňovány reklamy, které vyvolaly více interakcí (like, sdílení, komentování…). K čemu změna algoritmu povede je otázkou. Uživatelé mohou na sítí trávit mnohem více času, budou manipulovat se svými vztahy a firmy si za placený dosah ještě připlatí.

Firemní profily budou muset přehodnotit svoji reklamní strategii, co se Facebooku týká. Organický dosah u jejich profilů je téměř nemožný, pokud nezveřejní status, který se stane virálním. Pozornost budou muset firmy zaměřit především na to, jak zákazníkovi nabídnout přidanou hodnotu, to co jinde za stejnou cenu nedostane. Samozřejmě je tu jedna výhoda, spousta firemních profilů zanikne, protože situaci nebudou zvládat strategicky, ani finančně.

Zdroj,text/foto: aitom.cz

Zajímá se o psychologii, filozofii a pozitivní myšlení. Pravidelně se věnuje modernímu tanci a sportování. Ve volném čase spravuje svůj blog. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla. Stále studuje na univerzitě, ale práce je jejím koníčkem. Cíl je cesta, na které zdoláváte překážky, které vás posilují.

Komentáře

Nahoru