Změny v e-mail marketingu a projekt Dobrýemail.cz

Změny v e-mail marketingu a projekt Dobrýemail.cz

Na workshopu GDPR & E-mailing, kterou pořádala společnost Mailkit, bylo představeno několik novinek týkajících se emailového marketingu. Největší podíl na změnách má provozovatel Seznam.cz. Mezi novinkami je i projekt Dobrýemail.cz, který pomůže jak inzerentům, tak klientům i poskytovatelům služeb.

 

Povinnost Double opt-inu

V knětnu příštího roku začne platit nová evropská legislativa o ochraně osobních údajů GDPR (General Data Protection Regulation). Legislativa byla schválena v dubnu 2016 a týká se všech firem, institucí, jednotlivců i online služeb zpracovávajících data uživatelů. Bude platná pro členské státy EU, Island, Norsko a Lichnštejnsko. S ohledem na tyto změny Seznam rozhodl pro úpravu podmínek pro rozesílání reklamních e-mailů.

Seznam.cz bude penalizovat uživatele, kteří nemají implementovaný Double opt-in proces a trefí nějakou spamovou past. Ten má za úkol postarat se o zajištění, že e-mail skutečně patří tomu, koho chceme oslovit. Součástí takové Double opt-in zprávy je rekapitulace důvodu odeslání zprávy, uvedení příjemcovy e-mailové adresy kvůli možnému přesměrování, musí zde být uvedeno s čím klient kliknutím na odkaz souhlasí a co má podniknout, když mu e-mail přišel omylem. Přitom nezáleží na tom, jakým způsobem byly kontakty získány. Doteď při spadnutí do SPAM pasti došlo k zablokování na 90 dnů, nově však nebude možné rozesílat žádné emaily. Neplatí to na Seznamem detekovatelné potvrzující e-maily.

 

Screen Shot 2017-08-31 at 1.59.02 PM

 

Problematické celoobrázkové e-maily

Další novotou je označení všech celoobrázkových e-mailů jako SPAM a zpřísnění penalizace. Takové pokutování už je rok zavedené u tří největších amerických poskytovatelů, Gmail, Hotmail a Yahoo. David Finger, který novinku představil, neuvedl přesný poměr obrázků a textu. Mezi problematické e-maily budou patřit ty, které budou mít obrázky přímo v těle zprávy místo odkazů. Takové chování vede k vysoké datové náročnosti na straně příjemců a až 43 % obrázky ani neotevře. Novinka by měla platit už koncem letošního roku. Společnost Mailkit doporučuje již delší dobu redesignování e-mailů. Letáky rozesílané takto správně nenavrženými e-maily by mohly vést k problémech třeba při předvánočních kampaních.

 

Emotikony v předmětu

V předmětu e-mailu nebude možné snažit se zvýšit pozornost nevhodnými triky na úkor samotného relevantního textu předmětu. Mezi to patří vkládání emotikon. Bude platit přímá uměra mezi penalizací a množstvím těchto obrázků. Také budou problematickými snahy obelhat zákazníky simulováním přeposlané zprávy, nebo odpovědí. Tedy, pokud bude v předmětu označení “Fwd:”, nebo “Re:”.

 

DMARC

Mailkit již několik let doporučuje implementovat technologii DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting & Conformance). Díky ní budete označeni za důvěryhodné odesílatele. DMARC již využívají velcí američtí poskytovatelé. Navíc získáte informace o tom, že někdo nedodržuje Best practices pro rozesílání, nebo zneužívá vaší doménu či jméno. Získáte přehled o zpracovatelích osobních údajů, se kterými spolupracujete. Pokud bude některý využívat služeb mimo EU, budete mít povinnost o tom informovat své klienty. Mailkit poskytuje monitoring DMARC reportů zdarma.

Screen Shot 2017-08-31 at 2.12.51 PM

One-click unsubscribe

Další novinka Seznamu se týká odhlášení odběru e-mailů jedním jednoduchým kliknutím. Rozesílatelé, kteří toto budou mít implementované, získají od Seznamu plusové body. Mailkit tuto podporu poskytuje už od května. Zákazníci tedy nemusí postupovat dlouhý proces, aby se mohli odhlásit od přijímání emailů.

Zajímavý projekt Dobryemail.cz

Projekt Dobryemail.cz je společnou prací e-mailových poskytovatelů Mailkit, Seznam.cz, VirusFree a Etnetera Activate, z nichž každý vnáší své know-how a je zde možnost se připojit pro každého, kdo pracuje podle pravidel Best practices. Tento projekt má za úkol představovat uživatelům e-mail marketingu i příjemcům těchto zpráv přehled o technologiích, právech, povinnostech a vhodných postupech (Best practice). Pro podnikatele nabízí rady, jak e-maily vytvářet tak, aby z nich měl užitek hlavně koncový uživatel. Tento projekt můžete sledovat na jeho stránkách a dozvíte se zde novinky u jednotlivých provozovatelů schránek a hlavně nejčerstvější změny v legislativě, vývoji standardů a technologií proti elektronickému obtěžování. Na stránkách projektu můžete najít i více detailů k výše uvedeným novinkám, například jsou zde uvedené informace o správném designu vašich zpráv.

Zdroje: dobryemail.cz, mailkit.eu

Komentáře

Nahoru