Zneužití vlastní fanpage

Zneužití vlastní fanpage

Aktuální situace, kterou si restaurace Podolka prochází je učebnicovým příkladem toho, jak se dají zneužít sociální sítě k vlastnímu prospěchu. Hodnocení restaurace Podolka na jejich fanpage se během půl hodiny změnilo. Z nejlepšího na nejhorší.

Tím, že Facebook umožňuje hodnocení spokojenosti prostřednictvím hvězdiček, může podnik ohodnotit kdokoliv. Bohužel dotyční lidé nemusejí mít s podnikem ani dobrou ani špatnou zkušenost. Facebook nám dává možnost podělit se o zkušenosti, ale tato možnost by měla mít pouze pozitivní a zároveň objektivní hodnotu. Hodnotit bychom měli podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Nemělo by docházet k žádným hromadným domluvám a záměrnému pohoršení.

19359208_10207000863620212_128222229_o

Taková situace se stala restauraci v Podolí. Je to podnik, kam se lidé rádi vrací. Jedním z důvodů je i osobní a vstřícný přístup zaměstnanců. Snaží se o hosta pěčovat s maximální péčí a ve všem mu vyhovět. Není to zkrátka podnik, kterému jde jen o vaše peníze. Podolka není jednou z těch frekventovaných restaurací, kde se dveře netrhnou. Hosté jsou u nich vždy vítáni. Samozřejmě se může stát, že se vloudí nějaká chybička, kterou nikdo nepředpokládá a v žádném případě ji neudělá naschvál.

Drží se hesla: Náš zákazník, náš pán.

Možná se podle onoho hosta nechovali až tak vlídně. Není ani důležité to, co se mu na obsluze nelíbilo, spíš to, jak situaci vyřešil. Lidé by měli znát měřítko toho, co vhodné je a co už je, jak se říká „ přes čáru“. Normální člověk by udělil špatné hodnocení nebo by nad celousituací mávl rukou a do restaurace by víckrát nezavítal.

Tohoto pána se situace dotkla natolik, že svoji nespokojenost sdílel na sociální síti. Ono by se zas tak moc nestalo, kdyby nenabádal k tomu, aby jeho přátelé a fanoušci udělili restauraci špatné hodnocení. Mělo to velký dopad na celkový profil restaurace Podolky, protože těch přátel a fanoušků byly stovky.

Došlo k tomu, že se během půl hodiny kompletně změnilo hodnocení, z dobrého na největší nespokojenost.

Řešení situace

Majitelé restaurace poslali žádost o vyresetování hodnocení a prozkoumání celé situace. Těžko říct, zda jim správci Facebooku vůbec odpovědí. Nyní celou situaci zveřejnila sama restaurace na své fanpage. Pod příspěvkem se doposud neobjevil žádný komentář, který by potvrzoval špatné výsledky hodnocení. Obsah každého komentáře má obdobné sdělení: odpor a pohrdání nespokojeným zákazníkem.

Nespokojenost je zcela normální, ale zneužívat moci fanouškovské masy a sociálních sítí, je naprosto nemorální.

Zdroj, text/foto: facebook 

Zajímá se o psychologii, filozofii a pozitivní myšlení. Pravidelně se věnuje modernímu tanci a sportování. Ve volném čase spravuje svůj blog. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla. Stále studuje na univerzitě, ale práce je jejím koníčkem. Cíl je cesta, na které zdoláváte překážky, které vás posilují.

Komentáře

Nahoru