Co jsou to Off-Page faktory webových stránek?

Co jsou to Off-Page faktory webových stránek?

Jak jsme si řekli v úvodním článku, pod pojmem Off-Page faktory webových stránek chápeme vše, co se děje mimo naše webové stránky. Jedná se tedy zejména o zpětné odkazy, které na náš web odkazují.

Hodnota každého zpětného odkazu je vnímána individuálně. Na tuto hodnotu má vliv několik aspektů, o kterých si povíme právě v tomto článku.

Pojďme se tedy společně podívat na 8 aspektů, které mají vliv na hodnotu zpětného odkazu. Tyto aspekty můžeme rozdělit do dvou základních okruhů…

Zpětný odkaz samotný

I podoba samotného odkazu má vliv na jeho hodnotu. Zpětný odkaz se hodnotí zejména podle:

1. Anchor textu (text odkazu)

Text odkazu by měl být spojený s klíčovým slovem nebo frází, na kterou je cílená daná webová stránka, na kterou odkazuje. Pokud to můžete ovlivnit, vyhýbejte se anchor textům, jako je například “Klikněte zde”, “Tento odkaz”, “Přečtěte si tohle” a podobně.

Snažte se mít v anchor textu odkazu vždy klíčová slova.

2. Url adresa odkazu

Pokud máte kvalitně vytvořené url adresy (jak jsme si objasnili v minulém článku na téma On-Page faktory webových stránek), máte v kapse další bonus. Klíčová slova v url adrese, na kterou odkazuje zpětný odkaz má také vliv na jeho hodnotu.

3. Titulek odkazu

U odkazu lze také uvést parametr “title” – titulek odkazu. Zde by také měla být uvedena klíčová slova a fráze spojená s cílovou webovou stránkou.

4. Cílová stránka, na kterou zpětný odkaz vede

Není vždy nejvhodnější odkazovat na domovskou stránku vašeho webu.

Při tvorbě zpětných odkazů se vždy snažte zvolit tu nejvhodnější podstránku, která by dané návštěvníky mohla s největší pravděpodobností zajímat.

Představte si situaci, kdy bude zpětný odkaz uvedený na webu s recenzí nějakého produktu a tento odkaz návštěvníka nasměruje na domovskou stránku. Domovská stránka návštěvníka nezajímá a pokud nebude schopen rychle najít stránku s daným produktem, nejspíše váš web opustí…

Webová stránka, která na vaše webové stránky

Druhou oblastí je kvalita webové stránky, která na váš web odkazuje, zajímají nás zejména tyto náležitosti:

5. Hodnocení webové stránky

Jak danou webovou stránku hodnotí vyhledávače? Je v očích těchto vyhledávačů daná stránka uznávanou autoritou?

Hodnotu zpětného odkazu ovlivňuje kvalita a hodnocení dané webové stránky a její rank (Google PageRank, Seznamovský S-rank, Jyxo Rank a další).

Čím kvalitnější je daná webová stránka, tím větší váhu bude mít váš zpětný odkaz.

6. Relevantnost webové stránky

Odkazujete-li z webové stránky, která se zabývá výlety a různými rekreačními pobyty na stránku, která prodává počítače a notebooky, nebude mít tento zpětný odkaz příliš velkou hodnotu.

Váhu zpětného odkazu ovlivňuje relevance dané webové stránky s tou vaší.

Snažte se tedy získávat zpětné odkazy z takových stránek, které s vaší problematikou či oborem činnosti souvisejí.

7. Další odkazy vedoucí z dané webové stránky

Vyhledávače také hodnotí, na jaké další stránky daná webová stránka odkazuje.

Pokud webová stránka odkazuje na další kvalitní webové stránky z daného oboru, bude mít tento odkaz opět o něco větší váhu.

Nebojte se tedy i vy odkazovat na relevantní stránky.

8. Grafické odkazy

Je-li na vaše webové stránky odkazováno pomocí obrázku, banneru, nebo jiného grafického prvku, dbejte na to, aby tento obrázek měl vyplněné všechny důležité vlastnosti a v těchto popiscích obsahoval klíčová slova.

Jedná se zejména o:

  • Alternativní popis obrázku – popis, který se zobrazí uživatelům, kteří z nějakého důvodu nemohou obrázek vidět (nepodařilo se jej stáhnout, mají obrázky vypnuté apod.).
  • Titulek obrázku – zobrazuje se, pokud nad obrázek umístíte kurzor myši. V tomto titulku také nesmějí chybět klíčová slova a fráze.
  • Název souboru – název souboru/obrázku by měl být také (jak jinak) bohatý na klíčová slova. Slova v názvech souborů oddělujeme znakem pomlčky “-”.

Investujte svůj čas a s těmito soubory si vždy pohrajte. Patřičně je popište a pojmenujte. V závěru se vám to opravdu vyplatí.

Pravá podstata budování zpětných odkazů

V závěru tohoto článku se ještě podíváme na problematiku budování zpětných odkazů z jiného úhlu…

Jaká je pravá podstata budování zpětných odkazů?

Přivádět na webové stránky návštěvníky!

Hledejte tedy webové stránky také podle toho, jaký potenciál se skrývá v jejich návštěvnosti.

Jak moc vám bude vadit, že vám zpětný odkaz z webové stránky nepomůže k lepšímu umístění mezi výsledky vyhledávání, když vám přivede stovky nových návštěvníků měsíčně? Myslím, že nebude…

Mějte tedy na paměti také tento faktor. Snažte se umístit své zpětné odkazy na stránky, které vám budou posílat kvalitní návštěvnost…

Jakub CizmarČtenář: Jakub Čižmař
Zajímá se o internet a internetový marketing, píše články pro webové stránky www.propagacenainternetu.cz a hledá nové možnosti využití internetu pro propagaci a zvýšení prodeje.
Kontakt: jakub.cizmar@seznam.cz | webové stránky

Napište také svůj článek!

Komentáře

Nahoru