Jak vypadá (ne)vtíravý product placement během MS světa v hokeji?

Mistrovstvím světa v hokeji žije celá naše Česká republika. A tohoto faktu si všimli už snad všichna marketingová oddělení. Každý se chtěl přiživit a skoro každý druhá markeťák se o to pokusil. Některým se to povedlo, některým se to povedlo méně. A některým se to nepovedlo vůbec.

cb80732d-10d1-4c96-9c56-56c05491e8de-original

Objevila se nám tedy trošku nevybíravě Rachna Kachna menu na Damejidlo.cz. Právě tahle dle mnohých nevybíravá reklama vzbudila docela slušný ohlas na sociálních sítích. Zde se sluší asi opět zopakovat, že i špatná reklama je reklama.

19489_869449043143868_1404324835759571093_n

Korunu tomu však nasadil McDonald’s, který patří k hlavním sponzorům celého šampionátu. Zjevně mu nestačila jeho památná náborová akce s okurkou a tak přišel s nápadem nasadit i letos další poloamatérské herce už během šampionátu. A zvolil skutečně dobře – hlavní roli ztvárnil (kdysi bývalý hokejista a moderátor) Pavel Richter a Darina Vymětalíková (kdysi na televizi nic a dnes ne moc jistá moderátorka).

A pro jistotu, aby si toto herecké číslo nikdo nespojil s jejich předem naplánovanou reklamou, tak značku PP (která překvapivě neznačí reklamu, která je pěkně na p..u, i když by se to tak na první pohled mohlo zdát) umístila Česká televize  do pravého dolního rohu a opět čirou náhodu dala tento šedý znak na šedé pozadí, aby bylo učiněno povinnosti zadost. 

Tato ikonka má za účel upozornit diváka na tzv. product placement. Tedy, že do sledovaného pořadu byla umístěna (záměrně) reklama na určitý produkt. Ale i bez této ikonky si už mnozí diváci všimli, že moderátorská dvojice má poslední dobou neustálou chuť na věci z „Mekáče“ a samozřejmě to vždy nezapomenou zapít lahodným douškem jejich zbožňované „koly“.

Agentuře, která má tyto kampaně na starost, nezbývá než pogratulovat k další „skvělé“ práci. Přesně takhle (debilně) by se měla dělat reklama. Proto všichni TV reklamy v televizi přepínají. Protože jsou stejně nenucené jako Richter v ČT během MS s hambáčem z Mc a láhví od CC na stole (o kterém se mi zatím nepodařilo zjistit nic, nikde jsem nedohledal žádného sponzora MS v hokeji, který vyrábí stoly – ale snad jej dohledám).

Product placement

Jinak dalšími sponzory šampionátu jsou firmy Coca-Cola (jejíž nápoje také „občas“ uvidíte konzumovat moderátory), Nestle, Orion, Benzina, ČEZ, Fortuna, Inpol, Fast se značkou Sencor a Busline. Zbývá už tedy jen čekat na chvíli, kdy někdo z moderátorů dostane čirou náhodou chuť na čokoládu, bude si muset nečekaně skočit na Benzinu natankovat, aby si mohl skočit vsadit do Fortuny a zaplatit účtenky od ČEZu…

Přitom se to dá dělat tak nenuceně. Podívejte se na mistra a krále Karla Gotta, který to jako vždy zcela úplně zabil. I když – ono je asi lepší, když v TV vidíme moderátory baštit hambáče, než kdyby tam pobíhal náš božský polorozpadající se Kája…

Kája to jako vždy zcela zabil

A hlavně také nezapomeňte, že dneska hraje Kanada a Šesko, takže se můžeme těšit na další nálož jídla z Mekáče…

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru