Nechají si ženy při výběru telefonu poradit? Průzkumy říkají, že ano

Téměř třetina žen se při výběru nového mobilního telefonu spoléhá na rady a zkušenosti svých známých a kamarádů. Vyplývá to z průzkumu společnosti Lenovo, který proběhl v průběhu března.

Podle něj také řada žen při nákupu telefonu spoléhá na vlastní zkušenost (28 %) nebo se řídí recenzemi v médiích (20 %). Výsledky průzkumu tak boří zažité stereotypy o tom, že si ženská část populace vybírá elektroniku pouze podle vzhledu nebo barvy.

Zeny a telefony_foto 01

„Faktory při výběru telefonů u žen se postupem času proměňují. Ženy nyní hodně dají na rady svých kamarádů a známých. Zajímavým zjištěním také je, že se respondentky při nákupu řídí nejen recenzemi telefonů v médiích, ale prochází také informace v diskuzních fórech na internetu a záleží jim především na výkonu a funkcích telefonu,“ říká Lucie Hajdová, marketingová manažerka společnosti Lenovo Česká republika.

Lenovo vyhrává u mladých žen

Ženy už dávno od svého telefonu nepožadují jenom stylový design, ale chtějí také výkonné zařízení s užitečnými funkcemi, které jim umožní zůstat v kontaktu se svým okolím. Pro čím dál větší množství z nich jsou kromě ceny důležité vlastnosti telefonu jako funkce (20 %) nebo výkon (14 %).

Po své oblíbené značce sáhne na prvním místě téměř pětina z nakupujících žen. Smartphony Lenovo, které jsou na českém trhu teprve od září loňského roku, patří mezi jednu z pěti nejoblíbenějších značek mezi mladými ženami ve věku od 15 do 24 let.

 

Zeny a telefony_foto 02

Černá a bílá vedou

I přesto, že vzhled není tím nedůležitějším faktorem při výběru telefonu, preference barev se u jednotlivých zákaznic liší. Naprostou stálici představuje černá, při výběru telefonu po ní sáhne až 40 % z nich. Populární je také bílá, kterou by zvolila necelá pětina. Rozdíly v preferencích barev ale panují napříč celou republikou. Zatímco na Moravě by ženy dále sáhly spíše po červeném telefonu, ženy žijící v hlavním městě preferují růžovou a šedou.

Zeny a telefony_foto 03

O průzkumu

Celorepublikový kvantitativní průzkum pro společnost Lenovo byl zpracován v březnu 2015 na reprezentativním vzorku 500 respondentů. Cílovou skupinou byly ženy ve věku od 18 do 55 let.

Rádi bychom vám nabídli prostor pro vaše tiskové zprávy. Pokud chcete, abychom o vás dali vědět, případně o vaší slevové akci, pořádané konferenci, novém produktu a podobně, můžete nás kontaktovat na emailovou adresu redakce@objevit.cz.

Komentáře

Nahoru