Podle čeho se vyhledávače rozhodují, jaké bude pořadí výsledků vyhledávání?

Podle čeho se vyhledávače rozhodují, jaké bude pořadí výsledků vyhledávání?

Do políčka pro vyhledávání zadáte nějakou hledanou frázi… Během několika milisekund vám vyhledávač nabídne i miliony výsledků. Ale na základě čeho tyto výsledky seřadí? jak se ten který vyhledávač rozhoduje o tom, které webové stránky upřednostní před ostatními?

Ve hře je mnoho faktorů, které můžeme ve své podstatě rozdělit do tří základních kategorií. Tyto tři kategorie fungují jako celek a vzájemně se ovlivňují. Jedna bez druhé nemůže fungovat a všechny vyhledávače je hodnotí komplexně. Jaké jsou tyto kategorie?

Tyto tři kategorie jsou:

  1. On-Page faktory webových stránek
  2. Off-Page faktory webových stránek
  3. Konkurence

V tomto článku si jednotlivé kategorie představíme jen ve zkratce. Berte jej spíše jako úvodní článek k dalším článkům, ve kterých se podrobněji podíváme na On-Page a Off-Page faktory webových stránek.

1. On-Page faktory

Mezi On-Page faktory zařazujeme vše, co se dá změnit na našich webových stránkách. Jde tedy o kvalitu samotných webových stránek.

Mezi tyto faktory patří například:

  • Doména, na které sídlí webové stránky
  • Struktura webových stránek
  • Správně vyplněné titulky
  • Správně vyplněné meta značky
  • Použití klíčových slov na webových stránkách
  • url adresy jednotlivých webových stránek
  • vyplněné alternativní popisy a titulky u obrázků
  • velikost jednotlivých stránek
  • Text použitý na jednotlivých stránkách
  • a podobně…

Kvalita samotných webových stránek hraje velkou roli. V méně konkurenčním prostředí může kvalita webu rozhodovat i o předních pozicích ve vyhledávačích.

2. Off-Page faktory

Jako Off-Page faktory vnímáme vše, co se děje mimo naše webové stránky. Zde se jedná zejména o zpětné odkazy a jejich kvalitu. Zpětný odkaz (taktéž backlink) je odkaz, který vede z nějakého webu na naše webové stránky.

Na kvalitu/hodnotu/váhu zpětného odkazu má vliv zejména:

  • Kvalita webové stránky, která na nás odkazuje
  • Relevantnost webové stránky k naší webové stránce (podobnost oboru/obsahu)
  • Klíčová slova v anchor textu – textu odkazu
  • Titulek odkazu
  • Url adresa odkazu
  • a dalších…

Budování zpětných odkazů (tzv. linkbuilding) je dlouhodobou záležitostí.

Pokud to myslíte se svými webovými stránkami vážně, je potřeba zavést budování zpětných odkazů mezi běžné pracovní činnosti.

3. Konkurence

To, jaké konkurenci čelíte, má rozhodující vliv na vaše umístění mezi výsledky vyhledávání. Můžete mít nejhorší webové stránky, které existují, ale pokud nebudete čelit žádné konkurenci, budete na prvním místě. Pokud jsou webové stránky v málo konkurenčním prostředí, může i velmi jednoduchá úprava On-Page faktorů webových stránek razantně zlepšit umístění ve výsledcích vyhledávání.

Naopak – pokud se pohybujete ve velmi konkurenčním prostředí, je dokonalá optimalizace On-Page faktorů samozřejmostí a dalším postupem je pravidelná kvalitní práce na budování zpětných odkazů.

Jednoduše řečeno – konkurence určuje laťku. Čím více webových stránek bojuje o dobré umístění, tím více snahy musíte do svého webu investovat. Ať už se o své webové stránky staráte sami, nebo jestli se vám o ně stará někdo jiný.

V příštím článku , který vyjde příští neděli, se podíváme na podrobněji na On-Page faktory webových stránek, budu se těšit 😉

Jakub CizmarČtenář: Jakub Čižmař
Zajímá se o internet a internetový marketing, píše články pro webové stránky www.propagacenainternetu.cz a hledá nové možnosti využití internetu pro propagaci a zvýšení prodeje.
Kontakt: jakub.cizmar@seznam.cz | webové stránky

Napište také svůj článek!

Zajímá se o internet a internetový marketing, píše články pro webové stránky www.propagacenainternetu.cz a hledá nové možnosti využití internetu pro propagaci a zvýšení prodeje.

Komentáře

Nahoru